Bussluffa i sommar

I sommar behöver du inte åka till sydligare breddgrader för att bussluffa – du kan göra det på hemmaplan. I ett samarbete mellan SL och Nobina uppmärksammas besöksmål i Nynäshamn, Haninge och Tyresö på en bussluffkarta.

– Vi hoppas att resenärer i Södertörn ska upptäcka alla lokala guldkorn, som det verkligen finns många utav, säger Alexandra Nilsson, marknadsförare på Nobina.

Kartan är full av intressanta besöksmål för alla målgrupper. De utvalda destinationerna har stor spridning inom bland annat bad, skärgård, kultur och friluftsliv. På kartan framgår vilka linjer som leder till de olika turistmålen och vilka hållplatser man ska kliva av på. Och Tyresö kommun ser positivt på initiativet.

– Det här är ett jättebra initiativ. Det finns så mycket man kan njuta av på Södertörn. Det är inte illa att kunna turista på hemmaplan, säger Thomas Dennerby, fritidschef i Tyresö kommun.

Kartan, som delas ut på Södertörns bussar, innehåller olika rabatter för vissa besöksmål. På sl.se/bussluff finns även den digitala versionen av kartan, mer info om besöksmålen och en tävling.

– Nu hoppas vi på ett fint väder och att många av våra resenärer upptäcker nya smultronställen, säger Alexandra Nilsson.

För fler bilder och kommentarer, vänligen kontakta:

Alexandra Nilsson, lokal marknadsförare, Nobina Sverige, 072-967 00 40, alexandra.nilsson@nobina.se

• sommar
  • äventyr
  • semester
  • tyresö
  • restips
  • bussluff
  • södertörn
  • haninge
  • nynäshamn

• Stockholm

Nobina Sverige svarar för nära 30% av den linjelagda kollektivtrafiken med buss i Sverige. Vi bedriver trafik åt uppdragsgivare i hela landet, bland annat SL, Västtrafik och Skånetrafiken.Varje år görs cirka 200 miljoner resor med våra bussar. Vi är 6000 medarbetare, kör 2300 bussar och omsätter över 5 miljarder kronor per år.