För fjärde året i rad: Nobina stolt leverantör av kollektivtrafik med puss till Stockholm Pride

Nobina Sverige är 2016 bronspartner till Stockholm Pride som ett sätt att ta ställning och välkomna alla till oss. Vi välkomnar dig med dina vanliga ovanligheter och erfarenheter – res med oss eller jobba tillsammans med oss. Våra olikheter gör oss bättre!

Under hela Prideveckan kör Nobina en specialfolierad buss mellan Pride Park och Pride House. Dessutom kommer Nobina att delta i paraden och stå i Pride Park. Vi vill visa att vi inte bara accepterar utan verkligen välkomnar olikheter. På så vis vill vi att många på Pride får upp ögonen för Nobina som en attraktiv arbetsgivare.

Stockholm Pride samarbetar med många olika partners. I deras samarbete med oss på Nobina avgjorde det faktum att vi ligger långt fram i vårt mångfaldsarbete. Det känns extra roligt att Nobina uppmärksammas för det som vi prioriterar och fokuserar på i vardagen.

Och pussen? Att leka med orden buss och puss är en del av årets kommunikationskoncept. I paraden kommer vi att köra en stadspuss och i Pride Park kommer vårt tält i år att vara en pusshållplats där du kan vinna ett pusskort och träffa såväl pussförare som pussmekaniker. För oss är mångfald en allvarlig fråga. Den ger oss ökad kompetens och styrka. Den ger oss också ökad glädje, precis som en puss. Det vill vi visa.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Nobina pressjour, tfn. 08-410 653 10

• stockholmpride
  • pride
  • puss
  • bussförare

Nobina Sverige svarar för nära 30% av den linjelagda kollektivtrafiken med buss i Sverige. Vi bedriver trafik åt uppdragsgivare i hela landet, bland annat SL, Västtrafik och Skånetrafiken.Varje år görs cirka 200 miljoner resor med våra bussar. Vi är 6000 medarbetare, kör 2300 bussar och omsätter över 5 miljarder kronor per år.