Jonas Kempe ny marknadschef B2B

Nobina Sverige har utsett Jonas Kempe till Marknadschef Business to Business. Jonas kommer närmast från en roll som Director Solution Portfolio på Scania Buses and Coaches, där han ingått i bussdivisionens högsta ledning.

Jonas Kempe kommer att ansvara för att Nobina ska möta det ökade behovet av skräddarsydda kollektivtrafiklösningar med buss när det gäller såväl innovativa upplägg för trafiken som hur den digitala utvecklingen kan addera samhällsnytta och förenkla kundens vardagsresande.

- Vi är mycket nöjda med att Jonas väljer att komma till oss på Nobina Sverige. Branschen befinner sig i en brant utvecklingstrend och teknikutveckling och digitaliseringen medför behov av ett helhetsgrepp. Jonas kunnande och erfarenheter av kollektivtrafiklösningar med buss kommer hjälpa oss framåt och tillsammans med våra uppdragsgivare ta ytterligare steg i att erbjuda en attraktiv kollektivtrafik med buss säger Henrik Dagnäs, marknadsdirektör och vice VD.

- Det känns oehört inspirerande att komma till Nobina Sverige, som har tagit en så stark position på den svenska marknaden utifrån visionen att förenkla människors vardagsresor. Jag ser verkligen fram emot att fortsätta utveckla affären och bolagets erbjudande till kunder och uppdragsgivare, inte minst med stöd av de många teknikskiften som nu pågår, bland annat i fordonsindustrin där jag varit verksam de senaste åren, säger Jonas Kempe

I rollen som Marknadschef B2B ingår Nobina Sveriges produktutveckling, både vad gäller digitala tjänster och trafiktjänster samt ansvaret för att gemensamt med våra uppdragsgivare utveckla våra existerande och kommande kontrakt.