Nobina vinner skoltrafiken i Eda

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2015 14:50 CEST

Värmlandstrafik har givit Nobina förtroendet att köra skoltrafiken i Eda kommun. Upphandlingen rör sju bussar.

- Det är förstås glädjande att Värmlandstrafik visar oss ett fortsatt förtroende, säger Stefan Arnell, trafikchef, Nobina Värmland. De höga kvalitetspoäng vi får i utvärderingen är ett gott betyg till vår verksamhetsutveckling och våra medarbetare.

Nobina Sverige svarar för nära 30% av den linjelagda kollektivtrafiken med buss i Sverige. Vi bedriver trafik åt uppdragsgivare i hela landet, bland annat SL, Västtrafik och Skånetrafiken.Varje år görs cirka 200 miljoner resor med våra bussar. Vi är 6000 medarbetare, kör 2300 bussar och omsätter ca 4,8 miljarder kronor per år.

Nobina Sverige är en del av Nobina-koncernen som är ett av Nordens största persontrafikföretag, med inriktning på regional kollektivtrafik i Sverige, Norge, Finland och Danmark samt interregional trafik i egen regi genom dotterbolaget Swebus.