Carl Frosterud utsedd till årets sommelier av vinmagasinet Livets Goda

Carl Frosterud utsedd till årets sommelier av vinmagasinet Livets Goda

Vinmagasinet Livets Goda utser varje år Sveriges bästa sommelier. I år utnämndes Operakällarens restaurangchef Carl Frosterud som årets sommelier. Nedan följer Livets Godas motivering till varför Carl Frosterud utnämndes till årets sommelier 2016.

“Klassisk matkonst och klassiska viner. Låter kanske enkelt på papperet men i verkligheten är det en stor kunnighet som herr Frosterud ägnar sig åt. Med en makalös kunskapskälla matchar han vin till mat för både den mest kräsne gästen som till den unga generationen. Få serverar så många prestigefyllda middagar som Carl Frosterud. Vi bugar oss.”

Utmärkelsen Årets Livets Goda Sommelier omfattar förutom ett ovärderligt bevis på en fantastisk och betydande insats för en träffsäker mat- och vinupplevelse även ett stipendium på 10 000 kronor.

___________________________________________________________________________________

Nobis AB är en av Skandinaviens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen och driver förutom Operakällaren och nattklubben Café Opera kända varumärken såsom designhotellen Nobis Hotel, Stallmästaregården, Hotel J och Hotel Skeppsholmen, Miss Clara Hotel, Giro Pizzeria, Restaurant J och mötesplatserna J:s Tornvilla och J:s Fabrikörsvilla.