Stefano Catenacci designar för välgörenhet

Stefano Catenacci har varit med och designat ett förkläde och en skärbräda till Stiftelsens Livslusts 15 årsjubileum. Produkterna kommer bland annat att säljas på Hotel J, Stallmästaregården och Hotel Skeppsholmen. Produkterna tillverkas vid Livslusts yrkesskola i Lettland och intäkterna från försäljningen går till Livslusts verksamhet för utsatta ungdomar i Lettland.

- Jag tvekade inte när jag fick frågan från Stiftelsen Livslust om jag kunde tänka mig att vara med och designa och sätta mitt namn på ett förkläde och en skärbräda. Det känns meningsfullt att bidra till att utsatta ungdomar får en chans i livet. Genom att ungdomar får yrkesutbildning, lär sig att ta ansvar och att samarbeta får de verktyg för att klara sig själva i livet, säger Stefano Catenacci.

Förklädet är sytt i ett svartvitt-randigt bomullstyg av hög kvalitet från Linum. Nackbandet är ställbart och förklädet kan knytas runt livet. Skärbrädan är tillverkad av björk med ett handtag av rep. Priset är 350 kr/st eller 600 kr för båda två.

Stiftelsen Livslust har byggt upp och driver social rehabilitering och yrkesskola för föräldralösa och andra utsatta tonåringar i Lettland. Tonåringar utan föräldrar eller från dysfunktionella familjer är en extremt utsatt grupp. Utan familj, nätverk och utbildning är det svårt att få en bra start i livet. Under de 2-3 år som ungdomarna bor på skolan får de hjälp med att läka såren från en svår uppväxt samtidigt som de får lära sig ett yrke och förbereds för att klara sig själva i samhället.

Om Nobis AB
Nobis AB är en av Skandinaviens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen och driver förutom stjärnkrogen Operakällaren och nattklubben Café Opera kända varumärken såsom klassiska Stallmästaregården, designhotellen Nobis Hotel, Hotel J och Hotel Skeppsholmen, konferenshotellet Täby Park, Restaurant J Nacka Strand, mäss- och eventanläggningen Nacka Strandsmässan och mötesplatserna J:s Tornvilla och J:s Fabrikörsvilla. Nobis driver även Lexusåterförsäljarna Kaiser Bil AB.

Mer information & kontakt
För mer information, vänligen kontakta Amanda Andersson, Marknadskoordinator Nobis AB, på 08-440 52 47eller amanda@nobis.se.