Sveriges mest kända nattklubb nylanseras

Sveriges mest kända nattklubb nylanseras

Den 8-9 november slår dörrarna upp till ett nytt Café Opera där managementkonsulterna Patrik Slettman och Paulo Fagundez står i täten som ansvariga för driften av nattklubben. Samarbetet är början på en långsiktig satsning från båda parter. Sveriges mest kända nattklubb har genomgått förändringar i koncept, dekor och möblemang. Det kommer att ske en storsatsning på en högre servicenivå med gästen i absolut fokus. Nyöppningen sker under två lanseringskvällar.

- Det är en dröm som går i uppfyllelse nu när det är klart att vi får driva nattklubbsverksamheten på Café Opera, säger Patrik Slettman och Paulo Fagundez. När vi pratade om att flytta hem till Sverige, så var Café Opera med dess fantastiska arv och unika lokaler högst upp på önskelistan för oss båda.

Patrik Slettman och Paulo Fagundez har under de senaste tio åren bott och arbetat i främst USA. Båda två har arbetat på några av världens bästa nattklubbar. Patrik har varit med och drivit några av de mest framgångsrika klubbarna i Miami Beach. Inriktning har varit VIP-service, marknadsföring och kundrelationer. Han har med stor framgång varit med och startat klubbar i San Diego och Miami. Senast var Patrik ansvarig för VIP-servicen på The Opium Groups som har ett antal klubbar som rankas topp 100 i världen.

Paulo Fagundez började sin karriär i London på lyxhotellet Ritz, därefter gick han vidare till den legendariska medlemsklubben Momos, Kemis bar. Efter tre år i London och ett år i New York flyttade Paulo till Los Angeles där han började jobba för SBE Entertainment och hade en nyckelroll vid öppnandet av nya klubbar. Sex år senare rekryterades Paulo som general manager till WALL Lounge på W Hotel i Miami Beach och året därefter erbjöds Paulo att driva SET nightclub, The Opium Groups mest exklusiva klubb. På SET nightclub började Paulo och Patrik för första gången arbeta tillsammans.

Med tiden växte en vilja av att ta med sig sina erfarenheter och kunskaper hem till Sverige. För ett år sedan startade Patrik och Paulo upp nattklubben Bergmans som kom att bli en succé i Stockholms nattliv. En tid senare inledde duon en dialog med Café Opera.

– Det här är en långsiktig satsning, säger Abbe Ibrahim, VD på Operakällaren. Med hjälp av Patrik och Paulos gedigna erfarenheter från den amerikanska marknaden, är målsättningen att fortsätta leverera en nattklubb av hög internationell nivå, avslutar Abbe.

Café Opera öppnade i augusti 1980 och blev snabbt Sveriges mest omtalade nattklubb och träffpunkt för alla åldrar – och har så förblivit. Inte bara svenska kungligheter utan även världsstjärnor har genom åren roat sig på Café Opera. Nattklubben återfinns i en unik kulturminnesmärkt lokal från 1895 med Vicke Andréns enastående takmålningar.

Möjligheterna i denna unika lokal är oändliga. Med hjälp av Martin Ranelids, Grand Bureau, andas Café Opera nytt dels genom dekor och möblemang, lokalen får ett ordentligt lyft.

- Café Opera förändras i stort sett inom varje del. Från marknadsföring, service och personal, till ljud, ljus, dekor och möblemang. Jag åker till Miami ofta och har då besökt de klubbar som drivits av Patrik och Paolo. Vad som är slående är det amerikanska sättet att jobba med service och underhållning, någon jag alltid velat "ta hem" och nu har vi möjligheten att göra det tillsammans, säger Jonas Ghauri, nattklubbschef på Café Opera.

För mer information, vänligen kontakta Patrik Slettman, patrik@cafeopera.se, +46.72.942.9734