NOCCO stolt sponsor av Olle Regnér

NOCCO stolt sponsor av Olle Regnér

NOCCO satsar på friåkning genom att bli ny sponsor åt Olle Regnér, mest känd som den äldre brodern i Östersundsduon ”bröderna ös”. Vid sidan av studierna i Stockholm kommer 28-åriga Olle fortsätta att tävla på kvaltouren under 2018 och planerar även att tävla på NM i Riksgränsen i maj 2018.

– Det känns extremt kul och givande att få samarbeta med NOCCO kommande säsong. NOCCOs intresse för skidåkning och träning är något jag värderar högt och behöver för min framtida satsning. Jag ser fram emot att tillsammans med NOCCO bredda varumärket inom skidsporten och framförallt inom friåkning säger, Olle Regnér.

NOCCO har sedan tidigare ett stort engagemang inom skidsport, främst inom alpinåkning, skicross och puckel. NOCCO har bland annat valt att sponsra alpina landslaget, skicrosslandslaget och flertalet elitsatsande åkare såsom Mattias Hargin, Emil Granbom, Felix Monsén, Helena Rapaport och Walter Wallberg. Nu breddar NOCCO närvaron inom skidsport och kopplar ett grepp om friåkning.

– Vår ambition är att NOCCO ska vara det självklara valet för alla inom skidsport, såväl på berget, i pisten eller i gymmet. Under förra säsongen satsade vi mycket inom alpint och är nu redo att bredda ytterligare. Samarbetet med Olle Regnér blir en viktig del i den utvecklingen. Olles vinnarskalle, målmedvetenhet och härliga personlighet gör honom till en solklar ambassadör för oss, säger Louise Nobel, Marketing Manager för NOCCO.

För mer information om Olle Regnér:

NOCCO är Sveriges mest sålda BCCA-dryck och finns i flera olika funktioner och smaker. NOCCO finns med och utan koffein, med olika mängd BCAA och med och utan kolsyra. Det finns en NOCCO för dig som vill maximera din prestation under träning. Och det finns en NOCCO för dig som vill behålla största möjliga fokus. Hitta din favorit här.

För pressinformation, bilder och produktprover vänligen kontakta:
Louise Nobel, Nordic Marketing Manager NOCCO – No Carbs Company
E-mail: louise.nobel@nocco.se, telefon: + 46 73 678 96 42

Mikael Lindgren, Communications Manager, NOCCO - No Carbs Company
E-mail: mikael.lindgren@nocco.se, telefon: + 46 768 798 513

NOCCO är en välsmakande funktionsdryck framtagen av det svenska hälso- och träningsinriktade företaget No Carbs Company. No Carbs Company lanserade sin första produkt i december 2014 och finns idag på över 30 marknader.