Inga fler skavande cykelsadlar

De som cyklar långlopp är väl bekanta med skav och friktionsskador på huden. Det vanligaste problemet uppstår på ”akterpartiet” och underlivet som hela tiden gnuggar mot sadeln. The Skin Agent lanserades 2017 och är den enda svenska produkten som aktivt förebygger skav och friktionsskador på huden. Cyklister har därför från dag ett har haft stort intresse för The Skin Agent SPORT.

Många undrar vad som är skillnaden mellan The Skin Agent SPORT och Vaselin, som många använder sig för att skydda sig mot ”rumpskav” under långa cykelturer och lopp. Båda produkterna minskar friktion och därmed påfrestningen på huden när kläder gnuggar mot den vid hög aktivitet. Men det finns ett antal skillnader att ta hänsyn till:

1. Kladdar inte

The Skin Agent SPORT kladdar inte på kläderna. Du applicerar ett tunt lager som sjunker in i huden som lämnar den helt torr. Vaselin kräver minst en stor näve klet som till största del försvinner in i kläderna.

2. Funktion

The Skin Agent SPORT arbetar inifrån och ut, dvs säga det sjunker in i huden och de aktiva ämnena verkar och återfuktar huden för att den ska ha skydd och må bra. Produkten tål fukt och svett.

3. Läkande effekt

The Skin Agent SPORT innehåller ett växtextrakt som aktivt motverkar skador på huden genom konstant cellförnyelse.

4. Bra för hud och natur

The Skin Agent SPORT är en helt vegansk produkt som enbart består av naturliga vaxer och oljor. Något som man definitivt bör ha i åtanke om man ska smörja in sina ”ädlare delar”.

APOTEK HJÄRTAT SKYDDAR CYKELRUMPOR

Under hela cykelveckan finns The Skin Agent SPORT på Apotek Hjärtat ICA Maxi i Motala. Representanter för The Skin Agent finns också på plats – kom förbi och prata skavsår, rumpskav, infanterield, skoskav och lårskav mm. Alla produkter finns också att beställa på apotekhjartat.se.

FAKTA SKAVSÅR

Cyklisten är konstant i rörelse. Och rörelse tillsammans med fukt och värme (svett) ökar friktionen mellan huden och de kläder åkaren har på sig. Resultatet är vi alla bekanta med, röd svidande hud som skapar det som vi till vardags kallar ”skavsår”. Skavsår är helt enkelt en brännskada på huden orsakad av friktion. Och de kan uppstå var som helst på huden även om de flesta tänker på fötter, men händer, underarmar, ljumskarna, benen, och runt bysten är vanliga ställen som alla drabbas av friktionsskador.

• skavsår
  • cykellopp
  • vegansk hudvård
  • the skin agent
  • apotek hjärtat
  • vätternrundan
  • en svensk klassiker
  • sport
  • cykling
  • cykelsport
  • vegansk

Om The Skin Agent

The Skin Agent Sweden AB är ett svenskt privatägt bolag som utvecklar, marknadsför och säljer produkter mot skav och friktion under varumärket ”The Skin Agent”.

Företaget grundades 2017 av Anna Byström och Linda Nilsson.

The Skin Agent är en helt naturlig produktserie som aktivt förebygger skavsår på huden.

Företaget fokuserar på vardagsbekvämlighet, sport och vård.

KONTAKT HOS THE SKIN AGENT SWEDEN AB

Linda Nilsson, VD, 070-865 68 25, linda@theskinagent.com

Anna Byström, Styrelseordförande, 070-310 56 02, anna@theskinagent.com

Webbsida: https://theskinagent.com

Sociala medier: facebook.com/theskinagent | instagram.com/theskinagent

Om Apotek Hjärtat

Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apotekskedja. Apotek Hjärtat har apotek i hela Sverige - i storstad, landsort och glesbygd. Cirka 70 apotek ligger i anslutning till större ICA-butiker med generösa öppettider vilket gör det enkelt att uträtta apoteksärenden samtidigt som övriga inköp på ICA.

NOC Sweden är branschorganisationen för naturlig, ekologisk hud- och skönhetsvård.