Desiré Eklund - Ny hotelldirektör på NOFO Hotel

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2015 07:30 CEST

NOFO gör en strategisk rekrytering av Desiré Eklund som hotelldirektör. Desiré Eklund har en gedigen erfarenhet från högklassiga hotell. Hon kommer senast från First Hotel Reisen som hotellchef och innan dess som försäljningschef på Rival. Desiré var också med och utvecklade First Hotel G i Göteborg. Hon har även arbetat på First Hotel Amaranten och innan dess för Rezidor-kedjan i Stockholm.

NOFO Hotel har ambitionen att bli ett av Stockholms mest differentierade hotell. Hotellet är inrymt i kulturhistoriska lokaler på Tjärhovsgatan, norr om Folkungagatan. Med helt omgjorda rum, en unik vinbar och Stockholms kanske skönaste innergård ska NOFO sättas på hotellkartan.

Hotellet på Tjärhovsgatan har genomgått en fantastisk förändring. Vi har unikt inredda rum och kan erbjuda en hotellupplevelse som få andra hotell klarar av. Uppgiften blir att sätta NOFO på kartan över världens mest spännande och annorlunda hotell. Som ett bevis på att man är på rätt väg så utsågs NOFO Hotell att bli världens tredje BW Premier Collection Hotell. Det är hotellkedjan Best Westerns mest unika och exklusiva medlemmar som får denna klassificering. ”NOFO är sannerligen unikt och förvisso exklusivt, men känslan är familjär och ombonad” säger Glenn Tammemägi som tillsammans med sin hustru Marie äger och har format NOFO.

Desiré Eklund har som mål att öka beläggningen av företagskunder, stärka varumärket och skapa en unik hotellprodukt i Stockholm. Service, unik miljö och skön känsla är hörnstenarna i NOFO.

”Det ska bli spännande att vidareutveckla det koncept som börjat ta form och fortsätta skapa ett unikt förhållande mellan NOFO och våra gäster.”

Strax norr om Folkungagatan i Stockholm hittar du NOFO Hotel – en välkomnande plats för nya möten, intryck och minnen.

"På våra resor över världen, ensamma, på tu man hand eller tillsammans med vår stora underbara familj, har vi samlat på intryck och upplevelser, möten med nya människor, spännande mat, goda drycker och mysiga miljöer. Platser där man trivs och som man gärna återvänder till.

NOFO är en oas utanför bruset från Södermalm vid den lilla lugna och charmiga innergården mitt i Stockholm.

Vi har samlat allt det vi upplevt på främmande platser i en härlig eklektisk blandning för att ge dig det bästa av alla världar. En plats för nya möten, intryck och minnen.

Att besöka NOFO är som att komma hem till oss, varmt och hjärtligt, en plats att känna sig sedd och hemma på.”

Varmt välkommen!"

Marie och Glenn Tammemägi -skapare och ägare av NOFO Hotel i Stockholm