Norra Sveriges viktigaste ledarskapskonferens kommer till Umeå

Nolia Ledarskap är nu en väletablerad konferens i Norrland. Första konferensen genomfördes 2012 och nu är det Umeås tur.

– Vi har skapat ett fullspäckat program i världsklass. Alexander Bard, Eva Hamilton, Lottie Knutson och Annika Falkengren är några av de personer som kommer till Nolia Ledarskap i Umeå 13-14 september, säger Helene Ljungstedt, projektledare för konferensen.

Nolia Ledarskap är konferensen för chefer och ledare som vill utveckla sitt ledarskap – både strategiskt och operativt – men också stärka sin inre ledare.

– Vi vill inspirera och utveckla ledarskapet i Norrland, säger Helene Ljungstedt, projektledare för Nolia Ledarskap i Umeå. Konferensen är en unik möjlighet för norrländska företagare, ledare och HR-personal att få ny inspiration, nya idéer och verktyg samt viktiga perspektiv, men även möjlighet att lära av varandras säger Helene Ljungstedt.

Norra Sveriges ledande ledarskapskonferens har i år teman som friska, attraktiva arbetsplatser, att leda i blåsväder och försprång med offensiv omvärldsbevakning.

En viktig del ledarskapskonferensen är att ge deltagarna möjlighet att skapa nya kontakter för att bygga vidare på sitt nätverk av personer som brottas med samma utmaningar. Därför är Nolia Ledarskap deltagardrivet där de är medskapare i de workshops som hålls. Hon berättar att förra vd:n för SVT och styrelseproffset Eva Hamilton både kommer att föreläsa och vara moderator.

– Det känns också fantastiskt roligt att vi lyckats få en av Sveriges mäktigaste kvinnor, Annika Falkengren som är vd och koncernchef på SEB, att komma till Umeå för att berätta om hemligheterna bakom SEB och hur det kommer sig att deras sjukfrånvaro är lägst bland storbankerna, säger Helene Ljungstedt.

Till Nolia Ledarskap kommer också den digitala debattören Alexander Bard. Med sig har han budskapet om en ny tidsålder där alla tidigare maktstrukturer kastas omkull. Internationellt är han mer känd som internetfilosof än som del av tv4:s idoljury med boken "Nätokraterna: boken om det elektroniska klassamhället" översatt till över 20 språk och ansedd som en klassiker.

Deltar gör också kommunikationsexperten Lottie Knutson som vet hur det är att leda i blåsväder, men också hur man kommunicerar med media på bästa sätt.

Bengt Wahlström finns också på plats. Han är en av de ledande experterna i Skandinavien inom omvärldsanalys och framtidsstrategi.

– För första gången arrangeras Nolia Ledarskap i både Norr- och Västerbotten samma år. Det kommer att bli två otroligt intressanta konferenser som samlar toppnamn. Vår ambition är alltid att Nolia Ledarskap ska vara av absolut högsta klass för att ge möjlighet till de fler än de som åker till landets tre största städer möjlighet att få utveckla sitt ledarskap, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB.

Helene Ljungstedt, projektledare
helene.ljungstedt@nolia.se

Nolia Ledarskap är årets viktigaste ledarskapsdagar i Norrland för det framtida arbetslivet som samlar välkända framgångsrika ledare, erkänt skickliga ledarskapsutbildare och aktuella forskare. Konferensen är ett samarbete mellan näringsliv, kommuner och landsting med målsättning att utveckla regionen. Första konferensen genomfördes 2012 och nu är Nolia Ledarskap inne på sitt femte år. Nytt för i år är att Nolia Ledarskap arrangeras för första gången i både Norr- och Västerbotten: Umeå den 13-14 september och Piteå den 26-27 oktober.

• nolia ledarskap
  • inspirerande föreläsningar

• Umeå

Nolia är Norrlands största arrangör av fack- och publikmässor samt större konferenser. Vi genomför nationella och internationella konsultuppdrag samt har konferensverksamhet i Umeå och Piteå. Vi har över 50 års erfarenhet av att utveckla olika typer av mötesplatser och är en motor för tillväxt i de regioner vi verkar. 2015 genomför vi evenemang i Umeå, Skellefteå, Piteå, Luleå, Boden och Sundsvall.