Seminarium om affärssamarbete med Polen

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2007 10:29 CEST

Mässa: Stora Nolia
Datum: 2007-08-09

Fredag 10 augusti kl. 11.00 arrangeras en workshop om affärssamarbetet mellan Polen och Sverige i konferensrummet Kompetensen, Hall 3 ovanför Trendhallen på Stora Nolia. Medverkar gör bland annat Nolias VD Margaretha Lundquist, Jan Bergmark, regionchef för Handelskammaren i Umeå och Miroslaw Lewinski från Polska ambassaden.

Under seminariet kommer man att belysa vilka affärsmöjligheter som finns och kan skapas mellan Polen och Sverige. Utställare på mässan erbjuds även möjlighet att komma i kontakt med tänkbara affärspartners.

Har egen monter på mässan
Den Polska ambassaden finns på plats med en egen monter på mässan (monternummer 201 i Hall 2).
– Stora Nolia är ett utmärkt tillfälle för oss att marknadsföra Polen i norra Sverige. Och norrlänningarnas intresse för Polen verkar vara stort. Det är många som vill veta mer om vad polen har att erbjuda, säger Elzbieta Kocanda från Polska ambassaden som finns på plats i mon-tern under mässan.

För mer information kontakta:
Jan-Olof Sandberg, mässchef
Tel. 090-16 34 07, 070-674 74 64
E-post: janolof.sandberg@nolia.se

Andreas Moberg, pressansvarig
Tel: 090-16 42 56, 070-369 36 57
E-post: andreas.moberg@nolia.se

Tillsammans skapar vi framtidens mötesplatser. Attraktiva mötesplatser för affärer, information och kompetensutveckling. Mässan Stora Nolia är regionens årliga mötesplats för näringslivet och Sveriges besöksmässigt största årliga mässa. Nolia AB, Norrlands största mässarrangör, ägs av Umeå och Piteå kommun. Mer information om Nolia finns på hemsidan: www.nolia.se

För mer information kontakta Andreas Moberg, pressansvarig, 070-369 36 57

Kommentarer (0)