Hos Norconsult växer samhällsbyggare

Norconsult har en tradition av goda resultat i medarbetarundersökningar, och 2018 är inget undantag. Med vår värdegrund LiVE och visionen om att bli en av de tre främsta konsultbolagen inom samhällsbyggnad ser vi till att alla medarbetare får synas och utvecklas. Det speglar sig tydligt i årets resultat.

LiVE Norconsult är vår gemensamma värdegrund och beskriver vårt förhållningssätt när vi samarbetar med våra kollegor, kunder och samarbetspartners. På detta baseras vår medarbetarundersökning där årets resultat sticker ut i konkurrensen när det gäller trivsel, samarbete och inte minst utvecklingsmöjligheter.

Norconsult expanderar stort med fler kontor, nya medarbetare och spännande uppdrag. Vi arbetar aktivt med att ge medarbetarna rätt förutsättningar till att göra sitt bästa och trivas på jobbet, vilket de verkar hålla med om: trivsel, (83 av 100) samarbetsklimat (82 av 100) och nöjdheten över professionella utmaningar i arbetet (81 av 100) hamnar högt i mätningen.

- I takt med att vi växer ansluter fler samhällsbyggare sig till oss, där de både kan forma sin egen arbetstillvaro och samtidigt vara en del i ett större sammanhang genom vår koncerntillhörighet. Hos oss kan man dra nytta av samarbete inom teknikområdena både lokalt och nationellt, vilket också ger förutsättningar att tillsammans hitta kreativa lösningar i uppdragen, säger VD Ljot Strömseng som är mycket nöjd med årets siffror.

På Norconsult arbetar alla med att skapa ett bra företagsklimat varje dag. Vår positiva kultur – eller Norconsultandan som vi själva kallar den – smittar bevisligen av sig. 9 av 10 medarbetare är stolta över att jobba på företaget och lika många skulle rekommendera oss som arbetsplats.

- Vi tror på en flexibel verksamhet som bygger på tillit, driv och som tar till vara på goda idéer från medarbetarna, säger Norconsults HR-chef Charlotte Wikman. Det är jätteroligt att se att vårt medvetna arbete ger utdelning – det är ju våra kollegor som skapar detta tillsammans, avslutar hon.

• samhällsplanering