​​Norconsult i Sundsvall växer ur sin kostym

Norconsult i Sundsvall växer ur sin kostym

Från att ha varit ett av de mindre kontoren i Norconsult tar Sundsvallskontoret ett rejält kliv. De nuvarande lokalerna har man växt ur på bara ett par månader. Därför flyttar kontoret inom kort och i nya attraktiva lokaler får marknadsområdet Industri möjlighet att växa ännu mer.

Genom en lyckad rekrytering breddas verksamheten i Sundsvall. En strategi Norconsult haft länge. Företaget breddar sitt tjänsteutbud inom el & automation, mekanik & anläggning, projektledning och HSE (Hälsa, säkerhet och miljö).

- Det är mycket glädjande att vi på kort tid lyckats anställa så många erfarna medarbetare och vi ser fram emot en fortsatt tillväxt i regionen, säger Anders Eidensten, Affärsområdeschef Energi.

Expansionen i Sundsvall leds av Mikael Hägglund som närmast kommer ifrån Pöyry. Primärt vänder man sig till industrin och deras leverantörer men har stora förhoppningar att hitta synergier inom samhällsbyggnadsbranschen.

- Mikael har en lång erfarenhet av att jobba mot industrisegmentet. Han är en driven person som gillar att skapa och utveckla relationer till kunder. Dessutom är han en omtyckt chef så vi är väldigt trygga med att Mikael ska lyckas väl med sitt uppdrag att bygga upp det nya marknadsområdet, säger Anders.

- Det var något av en slump att jag hamnade på Norconsult, säger Mikael Hägglund, sektionschef inom Industri. Men det som gjorde att mitt val föll på Norconsult är att det är en medarbetarägd koncern. Det innebär att man arbetar långsiktigt vilket borgar för en trygghet för medarbetarna.

• energi
  • industri