Norconsult utser ny VD i Danmark

Pressmeddelande   •   Dec 22, 2015 16:00 CET

Thomas Bolding Rasmussen har utsetts till ny verkställande direktör för Norconsults helägda dotterbolag i Danmark, Norconsult - Wessberg A/S. Han ersätter Stig Wessberg, som har innehaft rollen under många år.

- Thomas Bolding Rasmussen har en gedigen erfarenhet från ledande konsultföretag, och har visat en imponerande förmåga att fokusera och vitalisera annars välskötta företag i hela sin karriär. Han är en öppen och innovativ ledare med god kommunikationsförmåga. Vi ser fram emot att ha honom med i laget, kommenterar Norconsults koncernchef, Per Kristian Jacobsen.

Thomas kommer närmast från Sweco i Danmark, där han varit divisionsdirektör och chef för planering och design. Han har också 10 års erfarenhet från Bombardier gruppen.

- Det här är ett unikt tillfälle i en av branschens mest spännande konsultföretag. Jag ser fram emot att arbeta med våra kunder, partners och anställda samt att upprätthålla och stärka den positiva utvecklingen företaget har haft i Danmark, säger Thomas.

Thomas Bolding Rasmussen tillträder tjänsten den 1 mars. Stig Wessberg kommer vara kvar på företaget och fokusera på utvecklingsarbetet.

- Wessberg har byggt upp ett framåtblickande konsultföretag som har uppnått goda resultat och en positiv kundutveckling. På senare tid har han uttryckt en önskan att koncentrera sig på utvecklingsprojekt - något han kan göra nu med gott samvete ", tillägger Per Kristian Jacobsen.

Hege Njå Bjørkmann Marknads- och kommunikationschef
Norconsult AS