Från ung kreatör till big business

Från ung kreatör till big business

Kulturella och kreativa näringar är en växande bransch i Norden. Även på den politiska agendan står frågan om att stärka tillväxten inom de kulturella och kreativa näringarna högt i kurs. Hur skapas de bästa möjliga ramarna för unga kreatörer att bli entreprenörer? Hur ska de som vill bygga upp en verksamhet få tillgång till nödvändig kunskap och finansiering?  Vad kan man göra för att stimulera att såväl privata som offentliga finansiärer ser tillväxtpotentialen inom de kreativa näringarna?

Bette och Cilla Eklund, grundare av BEdesign, Sven-Olof Bodenfors, tidigare ordförande, Regeringens råd för kulturella och kreativa näringar, Rasmus Wiinstedt Tscherning, direktör, Centrum för Kultur och Upplevelseekonomi i Roskilde, Johanna Palmberg, forskningsledare, Entreprenörskapsforum. Moderator är Johanna Skantze, VD, Generator Sverige.

Vi bjuder på Almedalsdrinken och tilltugg.

Tid: 2 juli 17:00 - 17:45
Plats:
Donnersgatan 6, Sverige i Världen
Arr:
Nordiska ministerrådets informationskontor - Norden i Fokus, KreaNord och FUN - Företagsamma unga nordbor.

Följ och delta i diskussionerna på twitter #sverigeivarlden. Arrangemanget sänds också live www.nordenifokus.se.