Den bästsäljande handdukstorken Kaknäs kommer nu i mässing och mattsvart

Nu lanserar Nordhem tre nya versioner av den populära handdukstorken Kaknäs. Originalet i högblankt krom får sällskap av en version i obehandlad mässing, en i högblank mässing och en i mattsvart.

2015 presenterades den designskyddade handdukstorken Kaknäs. Med endast ett vertikalt rör går Kaknäs att placera i alla badrum – oavsett storlek eller planlösning. Tack vare den flexibla, nätta och stilrena designen blev Kaknäs snabbt en försäljningssuccé och nu satsar alltså Nordhem vidare med nya ytor.

– Allt fler av våra kunder efterfrågar handdukstorkar med andra ytor än krom, så vi valde vi att vidare utveckla Kaknäs som är en av våra populäraste handdukstorkar, berättar Peter Karlsson på Nordhem och fortsätter:

– Mässing är både trendigt och tidlöst. Därför tog vi fram två olika versioner, en i polerad obehandlad mässingen som får en personlig patina med tiden och en i högblank mässing som behåller sin lyster.

Kaknäs kostar från 3790 kronor och finns i storlekarna 1500x90 millimeter och 900x90 millimeter. Samtliga fyra versioner finns att köpa hos Nordhems mer än 500 återförsäljare över hela landet.

För ytterligare information kontakta:

Peter Karlsson, Marknadskoordinator, Nordhem
E-post: peter.karlsson@nordhem.se
nordhem.se

• badrum
  • handdukstork
  • inredningsdesign
  • kaknäs

Nordhem är ett familjeföretag med huvudkontor i Göteborg. Vi designar och producerar exklusiva handdukstorkar, badkar och duschar. Våra produkter säljs hos över 500 återförsäljare i Sverige och Finland.

Vårt mål är alltid att skapa design som värmer, både funktionellt och emotionellt. För oss går design och funktion hand i hand och när du ser våra produkter på nära håll, förstår du att för oss är ingen detalj för liten för att designas. Och det är det som kännetecknar våra produkter; en nytänkande formgivning med hög finish och kvalitet, som ger dig ett badrum utöver det vanliga.

Peter Karlsson

Presskontakt Marknadskoordinator Marknad 0317802075