Nordhems nya fristående badkar för det mindre badrummet

Nu presenterar Göteborgsföretaget Nordhem nyheten Lilleby – ett fristående kvalitetsbadkar speciellt framtaget för att få plats även i det mindre badrummet.

Med sina 155 centimeter ger Lilleby även dig med ett mindre badrum möjligheten till ett fristående badkar. Och trots sin ringa längd erbjuder det en skön och omslutande badupplevelse, detta tack vare sina mjuka linjer, sin ergonomiska rygglutning och sitt generösa baddjup på hela 45 centimeter.

-Vi vill kunna erbjuda alla riktigt bra design och kvalitet – oavsett storlek på badrum, berättar Peter Karlsson på Nordhem och fortsätter:

-Med Lilleby gör vi just det och visar att man inte behöver bo i en stor villa eller paradvåning för att kunna förverkliga drömmen om ett fristående badkar.

Lilleby har dubbel rygglutning och är tillverkat av Lucite® – akryl av högsta kvalitet som ger en utomordentlig slitstyrka, en unik slutfinish och en mjuk känsla mot huden. Lilleby kommer med 10 års garanti – något Nordhem lämnar på alla sin badkar i Lucite®.

Lilleby kostar 16 380 kronor och kan beställas hos Nordhems över 500 återförsäljare. Nordhem lagerför alla sina badkar och de levereras normalt inom en vecka.

För ytterligare information kontakta:

Peter Karlsson, Marknadskoordinator, Nordhem.

E-post: peter.karlsson@nordhem.se

www.nordhem.se

• lilleby
  • nordhem
  • inredningsdesign
  • badrum
  • badkar

Nordhem är ett familjeföretag med huvudkontor i Göteborg. Vi designar och producerar exklusiva handdukstorkar, badkar och duschar. Våra produkter säljs hos över 500 återförsäljare i Sverige och Finland. Vårt mål är alltid att skapa design som värmer, både funktionellt och emotionellt. För oss går design och funktion hand i hand och när du ser våra produkter på nära håll, förstår du att för oss är ingen detalj för liten för att designas. Och det är det som kännetecknar våra produkter; en nytänkande formgivning med hög finish och kvalitet, som ger dig ett badrum utöver det vanliga.

Peter Karlsson

Presskontakt Marknadskoordinator Marknad 0317802075