Nordic Camping: I samarbete med Fylkner Turism avseende Halmstad Camping

I samarbete med Fylkner Turism avseende Halmstad Camping

Nordic Camping & Resort och Fylkner Turism har idag tecknat ett samarbetsavtal avseende Halmstad Camping AB. Fylkner Turism ägs av familjen Fylkner, som tidigare byggde upp First Camp under 2000-talet.

Halmstad Camping ligger i Tylösand och har idag ca 150 campingtomter, men har legat i vila under två år. En ny detaljplan öppnar för att campingen på sikt ska kunna växa till en fullstor semesterby med över 300 campingtomter och 45 stugor.

Samarbetet innebär att Nordic Camping & Resort kommer att bistå Fylkner Turism i driften av Halmstad Camping under sommaren 2014 och att campingen kommer att vara en del av Nordic Camping & Resorts kedjeerbjudande. Faller samarbetet väl ut finns en vilja från bägge parter att samarbetet förlängs och fördjupas.

"Nordic Camping & Resort har både kunskap och organisation som gör dem lämpade att utveckla och stärka Halmstad Camping. Halmstad i allmänhet och Tylösand i synnerhet är riktigt starka destinationer för camping och med vårt läge och den nya detaljplanen är potentialen stor. Nordic Camping & Resorts kedjekoncept och synlighet på marknaden tror vi kommer att locka nya gästgrupper inte minst från utlandet som t.ex. Tyskland och Holland" säger Jakob Fylkner, VD Halmstad Camping.

"Tylösand är en fantastisk turistort som vi nu kan erbjuda våra gäster. Vi har Råå Vallar i Helsingborg och Edsvik i Grebbestad sedan tidigare och nu kan vi erbjuda ytterligare en attraktiv destination på västkusten. Dessutom hoppas jag att vi genom detta samarbete skall få glädje av den kunskap och erfarenhet som familjen Fylkner skaffat sig när de en gång byggde upp First Camp från grunden." säger Tom Sibirzeff, VD Nordic Camping & Resort

För ytterligare information kontakta:

Tom Sibirzeff, VD Nordic Camping & Resort

Nordic Camping & Resort (publ) är Sveriges ledande kedja inom camping och resort. Verksamheten bedrivs på 13 anläggningar från Östersund i norr till Helsingborg i söder. Bolagets affärsidé är att erbjuda en kedja med varierande boendeformer under ett varumärke med ett tydligt koncept där kundens helhetsupplevelse står i centrum. Nordic Camping & Resort AB (publ) vision är att vara det marknadsledande alternativet i Norden för upplevelsebaserat semesterboende i kombination med ett risktäckande hotellkoncept. Bolagets aktie handlas på Aktietorget med kortnamnet CAMP. Bolaget har kreditvärdighet AAA hos kreditvärderingsföretaget Soliditet. För mer information besök www.nordiccamping.se