Skip to main content

Taggar

Nordic Exhibitions & Events AB 58 Sverige 42 Turism 33 Utställning 30 Exhibition 30 Liveshow 29 PAW Patrol 29 Nick Jr 26 Titanic 23 Titanic The Exhibition 22 Nickelodeon 21 PAW Patrol Live 18 Göteborg 11 Malmö 11 Familjeupplevelse 11 Skellefteå 10 Uppsala 7 Norrland 6 Malmö Stad 6 Visit Skellefteå 5 Visit Linköping 5 PAW Patrol Live! 5 Saab Arena 5 Skåne 5 Linköping 5 Helsingborg 4 Malmö Arena 4 Sverigepremiär 4 Nikelodeon 4 Örebro 4 Helsingborg arena 3 Halmstad arena 3 Besöksnäring 3 Norrköping 3 Dinosaurier 3 Dinosaurs The Exhibition 3 Halmstad 3 Västerås 3 Köpenhamn 3 Musikal 2 Stockholm 2 Piteå 2 Norrbotten 2 Västerbotten 2 Luleå 2 Umeå 2 Show 2 Malmömässan 2 Bombardier Arena 2 Region Skåne 2 Familjeföreställning 2 Louis Vuitton 2 Fyrishov 2 Conventum Arena 2 Partille Arena 2 Legendary Trunks 2 Galleri Fredstan 2 The Art of the Brick 2 Nathan Sawaya 2 Göteborg & Co 1 Destination Uppsala 1 Boden 1 Piteå Havsbad 1 Annexet 1 Malmö Mässan 1 Skånetrafiken 1 Malmö Turism 1 Sevärdheter 1 Arenabolaget 1 visit stockholm 1 Mamlö 1 Twitter 1 Dinosaurieutställning 1 IFU Arena 1 Evenemang 1 Turné 1 Anexet 1 Bobardier Arena 1 Bruce Daisley 1 Konst 1 Legendary Trunks The Exhibition 1 Event i skåne 1 Visit Norrland 1 Future Summit 1 Andy Swann 1 Konferens 1 Skellefteå Camping 1 Byske Camping 1 Eddahallen 1 Premiär 1 Barn 1 Race to the Rescue 1 IFY Arena 1 Familjupplevelse 1 Hufvudstaden 1 Exhibitions 1 Emporia 1 Mode 1 Stockholm Live 1 LEGO 1 Sverigeturné 1 PADAB 1 Visa alla taggar
Besökssuccé - Titanic ligger kvar i Uppsala till den 1 september!

Besökssuccé - Titanic ligger kvar i Uppsala till den 1 september!

Pressmeddelanden   •   Jul 29, 2019 08:00 CEST

Titanic The Exhibition hade premiär i Uppsala den 17 maj 2019. Planen var att världsutställningen skulle exponeras för allmänheten på Fyrishov till den 25 augusti 2019. Men mottagandet och intresset för det sjunkna fartyget, dom specialbyggda interiörerna och dom gripande livsödena har varit stort. Utställningsperioden förlängs därför till den 1 september.

Besökssuccé för dinosaurieutställningen i Skellefteå!

Besökssuccé för dinosaurieutställningen i Skellefteå!

Pressmeddelanden   •   Jul 22, 2019 08:00 CEST

Den mäktiga T-Rex tillsammans med ett 30-tal andra dinosaurier i naturlig storlek har gjort avtryck. I helgen passerade gästantalet 20 000 besökare sedan öppningen!

Flygande start på Titanicutställningen i Uppsala!

Flygande start på Titanicutställningen i Uppsala!

Pressmeddelanden   •   Jul 04, 2019 08:21 CEST

När Titanic The Exhibition har haft öppet i en månad har över 10 000 gäster besökt utställningen. Under tisdagen slogs flera rekord. Dels var det besöksrekord för dagen, med över 600 gäster, samtidigt passerades även gränsen på 10 000 för det totala antalet gäster.

Dinosaurs The Exhibition har öppnat!

Dinosaurs The Exhibition har öppnat!

Pressmeddelanden   •   Maj 30, 2019 12:27 CEST

Idag har Dinosaurs The Exhibition öppnat portarna till världsutställningen från USA - Dinosaurs The Exhibition. Utställningen tar gästerna tillbaka i tiden på ett dinosaurieäventyr till en jord som skiljer sig mycket från idag, en tid före dom kontinentindelningarna vi har idag. En tid när frodiga landskap täckte Afrika och grönska var normen i Antarktis. Utställningen pågår till den 25 augusti.

Inbjudan till pressvisning av Dinosaurs The Exhibition, Skellefteå

Inbjudan till pressvisning av Dinosaurs The Exhibition, Skellefteå

Pressmeddelanden   •   Maj 27, 2019 12:36 CEST

Skellefteå gästas till sommaren av världsutställningen Dinosaurs The Exhibition. Utställningen tar gästerna tillbaka i tiden på ett dinosaurieäventyr till en jord som skiljer sig mycket från idag. Utställningen har Nordenpremiär i Skellefteå den 30 maj 2019. Pressvisning den 29 maj klockan 10.00.

Besökssuccé - Titanic ligger kvar i Göteborg tre veckor till!

Besökssuccé - Titanic ligger kvar i Göteborg tre veckor till!

Pressmeddelanden   •   Mar 18, 2019 08:30 CET

Titanic The Exhibition kom till Göteborg i september 2018. Sex långtradare rullade in till Göteborg med världsutställningen i lasten. Planen var att visa utställningen på Galleri Fredstan, Södra Hamngatan 55, till och med den 31 mars 2019. Men, mottagandet och intresset för det sjunkna fartyget, dom specialbyggda interiörerna och dom gripande livsödena har varit stort.

Dinosaurier invaderar Skellefteå i sommar!

Dinosaurier invaderar Skellefteå i sommar!

Pressmeddelanden   •   Mar 08, 2019 10:00 CET

Skellefteå gästas till sommaren av världsutställningen Dinosaurs The Exhibition. Utställningen tar gästerna tillbaka i tiden på ett dinosaurieäventyr till en jord som skiljer sig mycket från idag, en tid före dom kontinentindelningarna vi har idag. En tid när frodiga landskap täckte Afrika och grönska var normen i Antarktis. Utställningen har Nordenpremiär i Skellefteå den 30 maj 2019.

Future Summit är tillbaka!

Future Summit är tillbaka!

Pressmeddelanden   •   Mar 04, 2019 08:00 CET

Den 11 september kommer Norrköping åter vara värd för Future Summit. 2018 var första året som eventet gick av stapeln med föreläsare från Google X, Microsoft, Nike m.fl

Biljettsuccé, 30 000 biljetter sålda till PAW Patrol Live!

Biljettsuccé, 30 000 biljetter sålda till PAW Patrol Live!

Pressmeddelanden   •   Feb 25, 2019 12:46 CET

Ett riktigt musikaläventyr väntar i Halmstad Arena lördagen den 9 mars. Då kommer dom hjältemodiga valparna från PAW Patrol till Halmstad.

Biljettsuccé, 30 000 biljetter sålda till PAW Patrol Live!

Biljettsuccé, 30 000 biljetter sålda till PAW Patrol Live!

Pressmeddelanden   •   Feb 25, 2019 11:09 CET

Ett riktigt musikaläventyr väntar i IFU Arena lördag den 2 mars. Då kommer dom hjältemodiga valparna från PAW Patrol till Uppsala.

Biljettsuccé, 30 000 biljetter sålda till PAW Patrol Live!

Biljettsuccé, 30 000 biljetter sålda till PAW Patrol Live!

Pressmeddelanden   •   Feb 14, 2019 11:02 CET

Ett riktigt musikaläventyr väntar i Malmö Arena söndag den 24 februari. Då kommer dom hjältemodiga valparna från PAW Patrol till Malmö!

Uppsala värdstad för världsutställningen Titanic The Exhibition sommaren 2019. Premiär 17 maj.

Uppsala värdstad för världsutställningen Titanic The Exhibition sommaren 2019. Premiär 17 maj.

Pressmeddelanden   •   Feb 12, 2019 09:00 CET

Den 15 april 1912 sjönk Titanic i det iskalla vattnet i Nordatlanten. 107 år efter katastrofen, då 1496 personer omkom, kan du uppleva Titanics myter, historier och glans i en av världens största vandringsutställningar. Titanic The Exhibition har premiär i Uppsala, på Fyrishov, den 17 maj och pågår till 25 augusti. Välkommen ombord!

Skånegrabbarna Kaiser och Amadeus stjärnor i succéföreställningen PAW Patrol Live!

Skånegrabbarna Kaiser och Amadeus stjärnor i succéföreställningen PAW Patrol Live!

Pressmeddelanden   •   Feb 11, 2019 19:06 CET

Ett riktigt musikaläventyr väntar i Helsingborg Arena den 16 mars då 3000 barn kommer möta dom hjältemodiga valparna från PAW Patrol! Två av huvudkaraktärerna spelas Helsingborgbördige Kaiser Salomsson och av Amadeus Dahlgren från Östra Ljungby.

Malmötjejen Samira, stjärna i succéföreställningen PAW Patrol Live!

Malmötjejen Samira, stjärna i succéföreställningen PAW Patrol Live!

Pressmeddelanden   •   Feb 07, 2019 09:04 CET

Ett riktigt musikaläventyr väntar i Malmö Arena den 24 februari då 5500 barn kommer möte dom hjältemodiga valparna från PAW Patrol! En av huvudkaraktärerna spelas av energiknippet och Malmötjejen Samira Alm!

Biljettsuccé, 30 000 biljetter sålda till PAW Patrol Live!

Biljettsuccé, 30 000 biljetter sålda till PAW Patrol Live!

Pressmeddelanden   •   Feb 04, 2019 15:50 CET

Ett riktigt musikaläventyr väntar i Bombardier Arena på söndagen den 17 februari. Då kommer dom hjältemodiga valparna från PAW Patrol till Västerås!

Biljettsuccé, 30 000 biljetter sålda till PAW Patrol Live!

Biljettsuccé, 30 000 biljetter sålda till PAW Patrol Live!

Pressmeddelanden   •   Feb 04, 2019 14:57 CET

Ett riktigt musikaläventyr väntar i Conventum Arena på lördag den 9 februari. Då kommer dom hjältemodiga valparna från PAW Patrol till Örebro!

Populära hundar i fokus på Sportlovet!

Populära hundar i fokus på Sportlovet!

Pressmeddelanden   •   Jan 18, 2019 09:17 CET

På sportlovet, den 24 februari, kommer dom hjältemodiga animerade valparna från PAW Patrol till Malmö Arena. För första gången någonsin gästar hundarna Sverige ”live”. Baserad på det populära programmet PAW Patrol bjuder gänget in till en glittrande familjeföreställning. Showen har haft stora publiksuccéer i USA, Australien och Europa.

Extra föreställning insatt när PAW Patrol Live kommer till Helsingborg!

Extra föreställning insatt när PAW Patrol Live kommer till Helsingborg!

Pressmeddelanden   •   Dec 18, 2018 10:38 CET

Det är ett stort intresse när en av världens största turnerande shower för barnfamiljer, PAW Patrol Live, gästar Helsingborg den 16 mars 2019. Nu sätts en extra föreställning in för att möta den stora efterfrågan på biljetter när stjärnorna Ryder, Chase, Marshall, Rocky, Rubble, Zuma, Skye och nyaste valpen Everest gästar Helsingborg Arena nästa år.

Världens populäraste hundar kommer till Stockholm!

Världens populäraste hundar kommer till Stockholm!

Pressmeddelanden   •   Nov 21, 2018 16:04 CET

Till barnens glädje besöker dom hjältemodiga animerade valparna från PAW Patrol Stockholm, Annexet 30-31 mars 2019.

Världens populäraste hundar kommer till Göteborg!

Världens populäraste hundar kommer till Göteborg!

Pressmeddelanden   •   Nov 21, 2018 15:54 CET

Till barnens glädje besöker dom hjältemodiga animerade valparna från PAW Patrol Göteborg, Partille Arena den 23 mars.