Flygande start på Titanicutställningen i Uppsala!

När Titanic The Exhibition har haft öppet i en månad har över 10 000 gäster besökt utställningen. Under tisdagen slogs flera rekord. Dels var det besöksrekord för dagen, med över 600 gäster, samtidigt passerades även gränsen på 10 000 för det totala antalet gäster.

- Vi är mycket glada över antalet besökare. Speciellt kul är att det är många som kommer långväga ifrån, säger Stefan Papangelis på Nordic Exhibitons & Events. Nu jobbar vi vidare mot 60 000 och uppmanar Uppsalaborna att inte missa chansen att se en världsutställning på hemmaplan, fortsätter Stefan.

Om utställningen
Titanic The Exhibition har turnerat i flera storstäder som bl. a Berlin, Madrid, Kiev och Mexiko. Över 2,5 miljoner gäster har nu upplevt historien om världens mest kända fartyg som tidigt på morgonen den 15 april 1912 sjönk efter att ha kolliderat med ett isberg i norra Atlanten. 1 496 personer omkom.

Utställningen pågår till och med den 25 augusti i Fyrishov. Nästa stopp på dess turné blir Lissabon i Portugal.

Mer information och frågor
Stefan Papangelis