​Nordic Truckcenter utökar sitt servicenät – ny verkstadspartner i Emmaboda

Nordic Truckcenter fortsätter att utvidga sitt servicenätverk och öppnar ytterligare en verkstad som kommer att leverera service av hög klass till regionens DAF åkare. Verkstaden kommer vara placerad i Emmaboda hos LS Lastbilar AB som därmed blir auktoriserad servicepartner, en av totalt 29st verkstäder runt om i landet.

Nordic Truckcenter fortsätter att växa och allt fler DAF lastbilar rullar ut på de nordiska vägarna. Det betyder att behovet av fler verkstäder ökar, därför öppnar nu Nordic Truckcenter upp ytterligare en servicepunkt. Den här gången är det dags för en lansering i Kalmar län, närmare bestämt i Emmaboda. Detta är verkstad nr 29 i ordningen och målet är att fortsätta bygga upp ett tätt verkstadsnät runt om i landet.

Det ska vara tryggt att äga en DAF, oavsett var åkeriet är verksamt. Att erbjuda servicemöjligheter runt om i landet är därför av största vikt. Därför erbjuder Nordic Truckcenter kunderna ett ¨one stop shop¨ alternativ. Detta i kombination med telematikprogrammet DAF Connect, som är standardutrustning på samtliga DAF lastbilar, får kunden överblick över lastbilens kondition vilket underlättar planeringen av nästa servicetillfälle. Allt för att minimera onödiga stillestånd för åkerierna.

Med ¨one stop shop¨ tänket fokuserar verkstäderna på att lösa alla eventuella problem direkt på plats. Vare sig det rör sig om ett serviceärende eller inköp av reservdelar där TRP, Truck & Trailer Parts erbjuder ett gediget utbud av reservdelar och tillbehör, oavsett märke på lastbilen eller trailern.

-Precis som vi ökar i vår försäljning ökar också våra krav att finnas till hands inom servicemarknaden. Det är otroligt roligt för oss att LS Lastbilar vill vara med i satsningen och gör det verkligen all-in nu. Emmaboda ligger mitt i ”trestadsregionen” Växjö, Kalmar och Karlskrona och blir en viktig knytpunkt och stöd mot Växjö men även Kalmar där vi redan har servicepartner sedan länge, säger Patrik Lundin.

-LS Lastbilar är en hängiven och uppskattad verkstad hos kunderna där dom håller otroligt hög servicenivå och verkligen sätter kunden i fokus. Med deras kundfokus tillsammans med DAF och TRP kommer det att hjälpa oss i satsningen som vi gör i Sverige. Potentialen inom TRP är stor i området och vi tror verkligen att LS Lastbilar kan få ett redan starkt varumärke att bli ännu starkare i Kalmar Län, säger Patrik Lundin, servicemarknadschef på Nordic Truckcenter.

Läs mer på Nordic Truckcenter

Kontakta Patrik Lundin, patrik.lundin@nordictruckcenter.se, för mer information