Åhus Lastvagnar ny DAF-representant

Investerar i miljonanläggning i Kristianstad

Åhus Lastvagnar invigde i helgen sin nya anläggning i Kristianstad med ny kundmottagning, stor tillbyggnad, uppdaterad datapark och mycket mer.

– Genom den här investeringen blir Åhus Lastvagnar auktoriserad återförsäljare och fullservicepartner för DAF, säger Mattias Nilsson, vd för Nordic Truckcenter.

Åhus Lastvagnar är sedan tidigare auktoriserad återförsäljare och serviceanläggning för flera industriföretag, och nu är man alltså även DAFs representant i Kristianstad.

– I princip har de byggt en helt ny anläggning. Allt är ombyggt eller uppgraderat och de har investerat stora pengar i utbildning, datorer och reservdelar. Idag finns där sex utbildade DAF-mekaniker och kundmottagare, och redan före invigningen hade de sålt ett tiotal DAF-lastbilar, säger Mattias Nilsson.

Marcus Närbo, ägare och vd för Åhus Lastvagnar, har med andra ord fått en flygande start. Och han ser på framtiden med tillförsikt:

– DAF var en naturlig partner till oss då de sitter på ett av marknadens starkaste modell­program. Och den treåriga garantin ger både oss och kunderna en oerhörd trygghet.

– Marcus har en lång erfarenhet, är väl inarbetad i distriktet och välkänd i branschen för sitt stora kunnande, säger Mattias Nilsson. Och i och med den här investeringen är Åhus Lastvagnar är en fantastisk partner för oss.

Mattias Nilsson, 070-742 28 71, Mattias.Nilsson@nordictruckcenter.se

Marcus Närbo, 070-825 21 79, marcus@ahuslastvagnar.se

Läs mer på www.nordictruckcenter.com och http://www.ahuslastvagnar.se/

• daf 90 år
  • daf
  • dafsweden
  • lastbilar
  • trucks
  • åhus lastvagnar
  • skåne
  • sverige
  • göinge
  • verkstad
  • nordic truckcenter

DAF har under de senaste 10 åren vuxit från att ha varit ett mindre företag till ett utav Europas största lastbilsleverantörer. Nordic Truckcenter är generalagent för DAF lastbilar och har kontor, säljkår samt ett nätverk av servicepartners i Sverige, Norge och Finland. NTC - Just trucks!