DAF XF- årets lastbil i Nordirland

DAF XF har utsetts till Truck of the Year under Nordirlands främsta transportevenemang - Export & Freight Transport & Logistics Awards 2018.

Efter att DAF XF och CF utsetts till International Truck of the Year 2018 har DAF XF fått ytterligare fyra utmärkelser i Polen, Slovakien, Slovenien och Nordirland.

DAF XF utsågs till Truck of the Year Nordirland efter att ha bedömts av en jurypanel bestående av operatörer och branschexperter från Nordirlands transportindustri. De namngav DAFs flaggskepp "en tydlig vinnare med toppbetyg för prestanda och tillförlitlighet, förarsäkerhet och komfort, bränsleeffektivitet och eftermarknadsstöd. DAF XF levereras med en rad innovativa funktioner som standard, vilket ger ökad effektivitet i klassen. "