DAF XF utsedd till ”Polish Truck of the Year 2018

Den nya DAF XF har röstats fram som "Truck of the Year 2018" i Polen av läsarna av den ledande transporttidningen Polski Trakers. Den toppmoderna DAF-lastbilen utmärker sig med sin eleganta design, toppmoderna teknik, säkerhetsfunktioner och utmärkta förarkomfort.

Utmärkelsen ”Truck of the Year” av Polski Traker är det viktigaste erkännandet inom den polska transportindustrin. DAF Trucks tilldelades priset 1998, 1999, 2006, 2007 och 2014, vilket blir sjätte gången som DAF har vunnit utmärkelsen.

Erkännande för många innovativa lösningarDen nya DAF XF röstades fram som "Polish Truck of the Year" på grund av dess många innovationer och den ledande transporteffektiviteten i branschen. Ny drivlina, förbättrad aerodynamik, lägre vikt och andra optimeringar ger en imponerande 7 % minskning av bränsleförbrukningen. Dessutom fick den nya hyttkonstruktionen och klassledande komforten mycket beröm av Polski Trakers läsare.

Erkännande för fortlöpande framgångar på marknaden
Aleksander Głuś, chefredaktör på Polski Traker och medlem i International Truck of the Year-juryn kommenterar: "De nya DAF XF kännetecknas av imponerande förbättringar på nästan alla områden som är viktiga för operatörer och förare. Transportoperatörerna uppskattar den imponerande låga bränsleförbrukningen och förarna berömde den fantastisk komforten. Dessutom är utmärkelsen ett erkännande av DAF fortlöpande framgång i Polen, där DAF är marknadsledande".

Värdefullt erkännande
"Det här erkännandet är väldigt värdefull eftersom den utdelas av de som äger och kör våra lastbilar", säger Richard Zink, medlem i styrelsen och vd för marknadsföring och försäljning på DAF Trucks. Jag är glad över att de väljer DAF XF som långdistanslastbil. Att vinna årets lastbil i Polen är även ett viktigt erkännande av vårt dedikerade och professionella återförsäljarnätverk som stöder den prisbelönta lastbilen med de bästa tjänsterna inom branschen.”

DAF har under de senaste 10 åren vuxit från att ha varit ett mindre företag till ett utav Europas största lastbilsleverantörer. Nordic Truckcenter är generalagent för DAF lastbilar och har kontor, säljkår samt ett nätverk av servicepartners i Sverige, Norge och Finland. NTC - Just trucks!