PACCAR utser Preston Feight till Chief Executive Officer

Pressmeddelande   •   Apr 23, 2019 10:31 CEST

Preston Feight tillträder sin roll som CEO från och med den 1 juli 2019

PACCAR Inc meddelade i torsdags att dess styrelse har utsett Preston Feight till Chief Executive Officer (CEO) från och med den 1 juli 2019. Feight valdes samtidigt in i styrelsen. Preston Feight är för närvarande vice president of PACCAR och efterträder Ron Armstrong som har verkat som CEO sedan april 2014. Ron Armstrong går i pension från bolaget och styrelsen den 30 juni 2019. Mark Pigott förblir som verkställande ordförande och fortsätter att ge strategiskt råd till företaget.

"Preston Feight är en enastående ledare som har bidragit till PACCAR:s rekordhöga lönsamhet," sa Mark Pigott. "Jag gratulerar Preston till hans befordran till CEO och välkomnar honom till styrelsen. Åt styrelsens vägnar och alla PACCAR-anställda vill jag tacka Ron Armstrong för hans fem utmärkta år av enastående ledarskap och strategisk vision som PACCAR:s CEO. "

Armstrongs 25 år med PACCAR har sett företaget stärka sitt globala fäste som teknikledare. Under sin tjänst som CEO uppnådde PACCAR många rekord, inklusive rekordhögt nettoresultat och lansering av nya produkter och ökade marknadsandelar.

Preston Feight, 51 år, har under sina tjugoett år på PACCAR haft flera ledande roller inom företag inklusive President of DAF Trucks och Vice President and General Manager of Kenworth Truck Company.

DAF Trucks N.V. är ett dotterbolag inom amerikanska PACCAR Inc., en av världens största tillverkare av tunga lastbilar. DAF tillverkar ett komplett sortiment av dragbilar och lastbilar, för att kunna erbjuda rätt fordon för varje transporttillämpning.

Nordic Truckcenter är generalagent för DAF lastbilar och har kontor, säljkår samt ett nätverk av servicepartners i Sverige, Norge och Finland. NTC - Just trucks

Kommentarer (0)

Kommentera