Årets E-handlare för femte året i rad

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2015 13:40 CET

Växjöbaserade e-handelsföretagen NordicFeel och Nordicink har för femte året i rad utnämnts till Årets E-handlare i kategorierna Skönhet och Hälsa samt Bläck och Toners. Utmärkelserna grundar sig på konsumentrecensioner och årets resultat baserar sig på ca 13 500 betyg och omdömen via prisjämförelsesajten Pricerunner. Båda företagen uppnår toppbetyg, Nordicink 4,6 och NordicFeel 4,7 (av 5,0) som är satt utifrån 16 olika parametrar som kunder bedömer.

- Vi är otroligt stolta över detta pris som är ett bevis på att vår satsning på kvalité och kundservice är viktig och framgångsrikt. Vi har idag över 700 000 kunder som handlar hos oss vilket gör oss till den största aktören på nätet vad avser parfym och andra skönhetsprodukter, säger NordicFeels VD Anders Sjöberg.

NordicFeelgrundades 2006 och har sedan dess expanderat kraftigt och omsätter i år ca 280 Msek. Nordicink grundades redan 1998 och har sedan dess löpande vuxit och omsätter i år ca 100 Msek. Bolagen har byggt upp verksamheten kring eget lager och egenutvecklade intelligenta system.

- Det känns fantastiskt att få ett så bra betyg framröstat av alla våra kunder och ett uppskattat kvitto till alla medarbetare som hjälpt till för att nå detta betyg. Att erbjuda högsta möjliga kundservice har varit en strategisk målsättning och vi fortsätter nu arbetet med att upprätthålla bästa möjliga kundnöjdhet, säger Calle Johansson, VD för Nordicink.

Båda bolagen tillhör e-handelskoncernen Nordic E-Commerce Group som är moderbolaget i gruppen. Merparten av försäljningen sker på den svenska marknaden men även i Norge, Danmark och Finland har försäljningen tagit fart.

- Idag räcker det inte med att konkurrera med bra pris på nätet. Kunderna vill ha trygghet och bra bemötande i kombination med snabba leveranser, något som vi erbjuder. Vi har lyckats expandera bolagen kraftigt med lönsamhet och hög kundservice och tar nu ytterligare steg för att fortsätta vår expansion på både nya marknader och nya affärsområden, avslutar Henrik Löfberg, VD för Nordic E-Commerce Group

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Löfberg, VD Nordic E-Commerce Group 076-040 21 02
Anders Sjöberg, VD NordicFeel 070-575 73 17
Calle Johansson, VD Nordicink 070-176 26 77

Nordic E-Commerce Group AB (NECG) bedriver idag e-handel inom tre affärsområden, NordicFeel (Skönhetsprodukter), Nordicink (Bläck & Toners) samt Kontoret.se (Kontorsmaterial & Kontorstillbehör). Vi har idag verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Nordic E-Commerce Group AB med dotterbolag omsätter ca 380 msek (2015) med god lönsamhet och expanderar kraftigt. Totalt jobbar ca 55 personer inom NECG i Växjö och vi har som målsättning att vara en ledande e-handelsaktör inom våra affärsområden.