Bäst på E-handel för tredje året i rad

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2013 15:31 CET

Växjöbaserade e-handelsföretagen NordicFeel och Nordicink har för tredje året i rad utnämnts till Årets E-handlare i kategorin Skönhet och Hälsa samt Bläck och Toners. Utmärkelserna grundar sig på konsumentrecensioner och årets resultat baserar sig på drygt 18 600 betyg och omdömen via prisjämförelsesajten Pricerunner. Båda företagen uppnår toppbetygen 4,7 (av 5,0) som är satt utifrån 16 olika parametrar som kunder bedömer.

-  Vi är otroligt stolta över detta pris som är ett bevis på att vår satsning på kvalité och kundservice är viktig och framgångsrikt. Vi har idag över 370 000 kunder som handlar hos oss vilket gör oss till den största aktören på nätet vad avser parfym och andra skönhetsprodukter, säger NordicFeels VD Tobias Fransson.

NordicFeel grundades så sent som 2006 och har sedan dess expanderat kraftigt och omsätter idag ca 150 Msek. Nordicink grundades redan 1998 och har sedan dess löpande vuxit och omsätter idag ca 55 Msek. Bolagen har byggt upp verksamheten kring eget lager och egenutvecklade intelligenta system. Men även närhet till Postterminalen i Alvesta och bra förutsättningar att rekrytera personal är viktiga faktorer som bidragit till framgången.

-  Det känns fantastiskt att få ett så bra betyg framröstat av alla våra kunder och ett uppskattat kvitto till alla medarbetare som hjälpt till för att nå detta betyg. Att erbjuda högsta möjliga kundservice har varit en strategisk målsättning och vi fortsätter nu arbetet med att upprätthålla bästa möjliga kundnöjdhet, säger Calle Johansson, VD för Nordicink.

Båda bolagen tillhör idag Nordic E-Commerce Group som är moderbolaget i gruppen och som svarar för lagerhantering, kundtjänst och administration, medans dotterbolagen ansvarar för inköp, försäljning och marknadsföring. Merparten av försäljningen sker på den svenska marknaden men även i Norge, Danmark och Finland är försäljningen nu på väg att ta fart. I gruppen ingår även för året nystartade PetsOnline som säljer foder och tillbehör för främst hund och katt och ytterligare ett affärsområde håller som bäst på att sättas upp inom kontorsmaterial.

-  Idag räcker det inte med att konkurrera med bra pris på nätet. Kunderna vill ha trygghet och bra bemötande i kombination med snabba leveranser, något som vi erbjuder. Vi har lyckats expandera bolagen kraftigt med god lönsamhet och hög kundservice och tar nu ytterligare steg för att fortsätta vår expansion på både nya marknader och nya affärsområden, avslutar Henrik Löfberg, Vice VD för Nordic E-Commerce Group

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Löfberg, VD Nordic E-Commerce Group 076-040 21 02
Tobias Fransson, VD NordicFeel 070-969 79 51
Calle Johansson, VD Nordicink 070-176 26 77

Nordic E-Commerce Group AB (NECG) bedriver idag e-handel inom fyra affärsområden, NordicFeel (Skönhetsprodukter), Nordicink (Bläck & Toners), PetsOnline (Djurtillbehör och foder) samt Kontoret.se (Kontorsmaterial & Kontorstillbehör). Vi har idag verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Nordic E-Commerce Group AB med dotterbolag omsätter drygt 200 msek (2013) med god lönsamhet och expanderar kraftigt. Totalt jobbar ca 35 personer inom NECG i Växjö och vi har som målsättning att vara en ledande e-handelsaktör inom våra affärsområden. NordicFeel och Nordicink har båda belönats med priset Årets e-handlare 2011, 2012 samt 2013 inom respektive kategorier.