E-handlaren NordicFeel släpper podcast med fokus på skönhet

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2017 12:29 CET

Nytänk och inspiration. Det är två av ledorden när en av Nordens största skönhetsbutiker på nätet lanserar en podcast. Ämnet är såklart skönhet!

Hur bygger du din perfekta doftgarderob? Vad ingår i en optimal hudvårdsrutin och har skönhetsprodukter ett bäst före datum? Detta är bara några av de ämnen som diskuteras i NordicFeels podcastsatsning Beauty For Real. Programledarna i podcasten är två anställda på NordicFeel, Rebecka Carlsson, inköpskoordinator på NordicFeel och Cibeles Gonzalez, frisör på NordicFeels salong i Växjö. Tillsammans med inbjudna gäster diskuteras parfym, hårvård, hudvård och makeup. Hittills har åtta avsnitt getts ut, alla med olika teman inom skönhet.

- Podcastsatsningen är ett spännande och nytt sätt för oss att sprida inspiration och kunskap om både skönhetsprodukter och om skönhet i stort. Genom att bjuda in experter inom olika skönhetsrelaterade områden delar vi med oss av fördjupad kunskap, något som vi märkt att våra kunder uppskattar, berättar Tobias Mattsson, Commercial Chief Officer på NordicFeel.

Nya avsnitt av Beauty For Real släpps på onsdagar och hittas där poddar finns, eller via NordicFeels podcastsida. Avsnitten är ungefär 25 minuter långa och produceras av MTG.

Nordic E-Commerce Group AB (NECG) bedriver idag e-handel inom ett affärsområde, NordicFeel (Skönhetsprodukter), och är verksamt i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Nordic E-Commerce Group AB med dotterbolag omsätter ca 350 msek (2016) och vi fortsätter expandera våra verksamheter kraftigt. Totalt jobbar idag ca 60 personer inom NECG i Växjö och vi har som målsättning att vara en ledande e-handelsaktör inom våra affärsområden. NordicFeel har belönats med priset Årets e-handlare 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 samt 2016 inom kategorin Skönhet.