NordicFeel lanserar black|Up, makeupmärke för mörka hudtoner

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2017 16:52 CET

Nu lanseras varumärket black|Up i Norden!

NordicFeel lanserar nu det franska premiummärket black|Up Cosmetics på hela den nordiska marknaden. Varumärket fokuserar på makeup speciellt framtaget för mörka hudtoner och i sortimentet finns bland annat flera foundations, concealers och puder som passar olika undertoner.

I Norden har utbudet av sminkprodukter för mörka hudtoner varit relativt smalt eller nästan obefintligt, samtidigt har efterfrågan ökat stadigt. Under 2016 har medier som TV4 uppmärksammat bristen och på Facebook förs diskussionen i bland annat grupper som Black Vogue, med över 23 000 medlemmar.

- Vi ser en ökad efterfrågan på makeup anpassat för mörka hudtoner. Därför är det jätteroligt att vi på NordicFeel kan erbjuda produkter till hög kvalitet där efterfrågan överträffar utbudet på marknaden, berättar Tobias Mattsson, Commercial Chief Officer på NordicFeel.

NordicFeel arbetar hela tiden aktivt med att utveckla och förbättra sortimentet genom att lyssna på vad kunderna önskar. Satsningen på att hitta liknande varumärken som black|Up Cosmetics fortsätter för företaget.

-Vår vision är att erbjuda en bredd på skönhetsprodukter, anpassade till kundens behov och alla demografier i Norden, avslutar Tobias Mattsson.

Om black|Up Makeup Expert, for Women Of Colour
black|Up är ett franskt premiummärke från Paris som skapar makeup specifikt för mörka hudtoner. Sminket är framtaget för att du ska kunna hitta rätt nyans, underton och finish. black|Ups produkter är av hög kvalitet och skapade för att täcka olika behov genom att erbjuda både matta och skimrande produkter med perfekt finish. Varumärket står bland annat för kvalitét, innovation och elegans, vilket även återspeglas i produkterna.

Här ser du hela utbudet av produkter från black|Up.
Inlägg på NordicFeel Lifestyle - Så hittar du rätt foundationnyans från black|Up

Nordic E-Commerce Group AB (NECG) bedriver idag e-handel inom tre affärsområden, NordicFeel (Skönhetsprodukter), Nordicink (Bläck & Toners) samt Kontoret.se (Kontorsmaterial & Kontorstillbehör). Vi har idag verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Nordic E-Commerce Group AB med dotterbolag omsätter drygt 320 msek (2015) och expanderar kraftigt. Totalt jobbar ca 55 personer inom NECG i Växjö och vi har som målsättning att vara en ledande e-handelsaktör inom våra affärsområden. NordicFeel och Nordicink har båda belönats med priset Årets e-handlare 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 samt 2016 inom respektive kategorier.