NordicFeel lanserar populärt amerikanskt sminkmärke i Skandinavien

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2016 16:17 CET

Nu lanserar NordicFeel varumärket det populära sminkmärket Milani Cosmetics. Milani Cosmetics är ett amerikanskt varumärke som hämtat inspiration från italienska Milano. Produkterna passar för kvinnor i alla åldrar som letar efter prisvärda, trendiga och innovativa skönhetsprodukter med rikt pigmenterade färger. Milanis sortiment är färgglatt, håller bra kvalitet och är utformat för att fungera på en lång rad olika hudtoner.

"Milani Cosmetics speaks the language of confidence and beauty. We understand that beauty is individual," säger Milanis CEO, Laurie Minc. "With our new 2016 line-up, we continue to give our customers the tools they need to express confidence through different looks”

”Milani passar perfekt i vår satsning på att ta in nya, heta varumärken som har ett tydligt fokus. Milani är det tredje varumärket på kort tid som vi lanserar i Skandinavien. Vi är mitt inne lanseringen av Makeup Revolution och Tecna Professional och under våren kommer vi lansera flera nya varumärken” säger Anders Sjöberg, VD på NordicFeel.

Alla Milani Cosmetics produkter är certifierade av PETA (amerikansk djurrättsorganisation). Företaget grundades 2002 och fick ny inriktning 2014 och därefter har märket växt mycket fort. Idag har Milani Cosmetics närmare en miljon följare på Instagram.

Om NordicFeel

NordicFeel grundades 2006 och har sedan dess expanderat kraftigt och omsätter i år ca 280 Msek. NordicFeel har över 700 000 kunder vilket gör oss till en av Sveriges största webbutiker inriktat på skönhetsprodukter. NordicFeel är även etablerade i Norge, Finland och Danmark. NordicFeel blev utsedda till årets e-handlare 2011 till 2015 av Pricerunner i kategorin Skönhet & Hälsa.

Nordic E-Commerce Group AB (NECG) bedriver idag e-handel inom fyra affärsområden, NordicFeel (Skönhetsprodukter), Nordicink (Bläck & Toners), PetsOnline (Djurtillbehör och foder) samt Kontoret.se (Kontorsmaterial & Kontorstillbehör). Vi har idag verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Nordic E-Commerce Group AB med dotterbolag omsätter drygt 200 msek (2013) med god lönsamhet och expanderar kraftigt. Totalt jobbar ca 35 personer inom NECG i Växjö och vi har som målsättning att vara en ledande e-handelsaktör inom våra affärsområden. NordicFeel och Nordicink har båda belönats med priset Årets e-handlare 2011, 2012 samt 2013 inom respektive kategorier.