NordicFeel satsar på inspiration med Emilia Mitiku som ambassadör

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2016 15:42 CET

Emilia Mitiku är aktuell i NordicFeels nya reklamfilm.

På söndag den 20 november är det premiär för e-handlaren NordicFeels nya reklamfilm med Emilia Mitiku på scenen. Emilia, som blev känd i slutet av 90-talet med sin låt Big big World, står nu åter i det svenska rampljuset.

Emilia syns bland annat i NordicFeels nya reklamfilm samt på omslaget av företagets skönhetstidning som nyligen skickats ut till deras allra bästa kunder. Reklamfilmen börjar rulla i TV4 på söndag den 20 november och detta innebär också startskottet för ett samarbete mellan Emilia och NordicFeel. I reklamfilmen visar Emilia tre inspirerande stilar från olika tillfällen ur hennes liv.

– NordicFeels val av ambassadör föll sig naturligt. Emilia är en kvinna i karriären men även som mamma vet hon vikten av att unna sig vardagslyx. Hon är full av energi och vi är övertygade om att hon kommer att inspirera och tilltala våra kunder i hela Norden, säger Tobias Mattsson, Chief Commercial Officer för NordicFeel.

NordicFeel satsar på ett nytt koncept som fokuserar på att inspirera kunden genom tips, steg-för-steg-guider, recensioner och information kring skönhetsprodukter.

– Vårt mål är att inspirera våra kunder genom att skapa en berättelse kring våra produkter och visa hur och när de kan användas. Detta gör vi genom vår nya reklamfilm, kundtidning, online-magasin Lifestyle samt en podcast om skönhet som lanseras senare i december, säger Tobias Mattsson.

– Smink och mode hänger ihop. När jag går in i rollen som sångerska, då är det dessa verktyg jag älskar att arbeta med. Det är kul att experimentera med olika stilar men ibland behöver man lite hjälp på vägen. Jag gillar inspiration som gör att man går utanför sin trygghetszon och vågar testa mörka läppar eller större bryn. Därför tycker jag att det här samarbetet är extra roligt, säger Emilia.

Fakta Emilia Mitiku

Ålder: 38 år.
Bor: I Stockholm.
Familj: Man och en son.
Aktuell med: Albumet So Wonderful – och som ambassadör för NordicFeel.

Film, bilder och citat
Bilder på Emilia Mitiku finns att ladda ner i nyhetsrummet.
Längre intervju med Emilia och om hennes syn på skönhet och vardagslyx hittar du på NordicFeel Lifestyle.
Se filmen på NordicFeel.se

För mer information, kontakta: Tobias Mattsson, Chief Commercial Officer NordicFeel, tobias.mattsson@nordicfeel.se, tel 0732313362

Nordic E-Commerce Group AB (NECG) bedriver idag e-handel inom tre affärsområden, NordicFeel (Skönhetsprodukter), Nordicink (Bläck & Toners) samt Kontoret.se (Kontorsmaterial & Kontorstillbehör). Vi har idag verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Nordic E-Commerce Group AB med dotterbolag omsätter drygt 320 msek (2015) och expanderar kraftigt. Totalt jobbar ca 55 personer inom NECG i Växjö och vi har som målsättning att vara en ledande e-handelsaktör inom våra affärsområden. NordicFeel och Nordicink har båda belönats med priset Årets e-handlare 2011, 2012, 2013, 2014 samt 2015 inom respektive kategorier.

NordicFeel startades redan 2006 som ett litet fristående fåmansföretag och var en av de tidigaste onlinebutikerna i Sverige inom skönhet. Allt sedan starten har vi vuxit snabbt och utökat vårt sortiment samt närvaro på den nordiska marknaden till att idag vara en av de ledande skönhetsbutikerna i Norden inom bland annat hudvård, hårvård, parfym och makeup.