NordicFeel tar Svensk eHandel till nya höjder. Testar virtuell shoppingvägg på RixFM festival

Pressmeddelande   •  Jul 06, 2017 21:00 CEST

Virtuellshopping hos www.NordicFeel.se. Scanna och köp din favoritprodukt från väggen, få den levererad hem.

Kund och innovation. Det är två av ledorden när en av Nordens största skönhetsbutiker på nätet tar tjänst till Sverige.

NordicFeel sponsrar RIXFM Festival i 10 städer i sommar och introducerar tjänsten "Virtual Shop Window" beprövad i Storbritannien och Asien där konsumenter genom ett enkelt mobilscan kan köpa produkter från t ex L'Oréal, Laila Bagge backade Moyana Corigan, Hugo Boss och andra varumärken.

Konsumenten scannar av en bild på produkt tryckt på en vägg och får den köpta produkten hemlevererad.

"Det är spännande att testa gränserna för e-handel och Sverigelansera en tjänst som bland annat den digitala matvarubutiken Occado har testat i Storbrittannien" säger Tobias Mattsson, VD Nordic Web Trading AB (NordicFeel). "Som e-handlare är det viktigt att skapa nya innovativa köpupplevelser för konsumenterna och vi hoppas att våra kunder kommer gilla detta nya sätt att handla skönhetsprodukter.

Vi har länge sänt våra "Beauty for Real" spottar i MTG-Radios nätverk och nu testar vi något nytt där vi aktiverar kund på plats.

Kom och träffa oss i sommar, testa att köpa våra produkter från väggen, delta i tävlingar och njut av alla artister som RIXFM presenterar på scenen", fortsätter Tobias.

RIX FM Festival Turnéplan:

• Luleå 6e juli
  • Kristianstad 9e juli
  • Sundsvall 25e juli
  • Nyköping 30e juli
  • Esklistuna 3e augusti
  • Malmö 13e augusti
  • Norrköping 17e augusti
  • Växjö 18e augusti
  • Göteborg 20e augusti
  • Stockholm 30e augusti

Glad sommar!

Nordic Web Trading AB bedriver idag e-handel inom ett affärsområde, NordicFeel (Skönhetsprodukter), och är verksamt i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Nordic Web Trading AB med dotterbolag omsatte ca 220 msek (2016) och expanderar verksamheten kraftigt. Företaget är baserat i Växjö och målsättningen är att fortsätta vara en ledande e-handelsaktör inom skönhetsbranschen i Norden. NordicFeel har belönats med priset Årets e-handlare 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 samt 2016 inom kategorin Skönhet.