Nordic APIs femte event i Danmark

Pressmeddelande   •   Jan 12, 2017 07:00 CET

Jacob Ideskog och Daniel Lindau från Twobo Technologies höll i en Workshop om OAuth och OpenID Connect på Nordic APIs 2016 Platform Summit i höstas.

Nordic APIs kommande halvdags-event kommer att hållas i Köpenhamn den första Mars i år. Det är det 20:e eventet Nordic APIs anordnar sedan starten år 2013, och det femte i Danmark. Dessutom är det första gången som ett event enbart kommer att bestå av Workshops.

- Vid vårt senaste event var samtliga workshops slutsålda, så det är tydligt att det är ett populärt koncept, berättar Simon Andersson från Nordic APIs.

Inför halvdags-eventet i Köpenhamn har aktuella ämnen noga valts ut för att presenteras i Workshop format, i strävan att leva upp till deltagarnas förväntningar. Målet är att göra svåra koncept mer greppbara med ett mer interaktivt och praktiskt event. Med möjlighet att prova på själv och ställa frågor förväntas deltagarna ta till sig kunskaperna på ett bättre sätt.

- Under våra workshops får besökarna teori varvat med praktiska övningar från verkliga use cases. Dessutom kommer det såklart finnas möjlighet att ställa frågor och utbyta erfarenheter, förklarar Simon.

Än så länge är en workshop om API:er inbokad, "OAuth and OpenID Connect in Practice", men fler workshops planeras att hållas parallellt. Tanken är att besökarna väljer det ämne de är mest intresserade av då de registrerar sig, och sedan närvarar på den workshopen.  Eventet kommer att hållas på Comfort Hotel Vesterbro i Köpenhamn, mellan klockan 12:00-17:00.

- Köpenhamn är en betydande aktör i API sfären, så det ska bli kul att återvända dit igen.

Nordic APIs är nordens största internationella community för personer verksamma inom API branschen. Målet är att hjälpa företag och yrkesverksamma att fatta bättre tekniska beslut med hjälp av API:er. Gå med i vårt community, läs bloggen och besök hemsidan för mer information!

Kommentarer (0)