Explore, visit, and take a tour through our new window

SLEEP WITH THE WORLD AS YOUR NEIGHBOUR - 27 meters to Stockholm Central Station.

Idag lanseras vår nya hemsida som är vårt första avstamp emot Nordic Light Hotels konceptualisering och kundlöfte. Vi talar i form av bilder, symboler och korta direkta budskap. Med en enkel navigering får du ta del av ett bildkollage filtrerat med vår egen färg; Nordic Light White. I samband med lanseringen av vår ny hemsida har vi även tagit fram ett erbjudande som du alltid finner på Nordic Light Hotels hemsida.

BESÖK HEMSIDA

BOKA HÄR - BEST PRICE

Vi är det vuxna och mogna hotellet med signerade upplevelser. Du som vuxen väljer själv hur du vill paketera din vistelse. Med hotellrum och frukost som utgångspunkt kan du sedan bygga din upplevelse precis som du vill ha den. Kanske väljer du en botox-behandling, VIP-pass till Stockholms alla klubbar, din egen butler och frukost på sängen. Eller så vill du boka en vistelse med Arlanda Express-biljetter som matchar dina flygtider, en söndagsbrunch eller Champagne på rummet. - Du som vuxen väljer själv vad du vill uppleva och konsumera. Nordic Light Hotel är ditt hotell i Stockholm.

”Dagens affärsklimat har genomgått ett skifte. Våra gäster handlar mer via webben. Det är därför en självklarhet för oss att förnya, utmana och skapa. Med vår nya hemsida gör vi det enkelt samtidigt som vi ger en äkta bild av Nordic Light Hotel.”- säger Marcus Majewski, VD.

“The Nordic Light is the colour of fresh milk and snow. It’s the early morning sun slanting through a gap in the curtains – after a memorable night.”

• designhotell
  • koncept
  • hemsida
  • webb
  • nattliv/nightlife
  • mötesrum/meeting rooms
  • människor/people
  • logotype
  • lobby & event
  • ljusdesign/lighting design
  • hotellrum/hotel rooms
  • exteriör/exterior
  • the crooked leg

Nordic Light Hotel blev utsett till Sveriges ledande boutiquehotell tredje året i rad av World Travel Awards 2010. Under åren har hotellet i centrala Stockholm utmärkt sig för sin ljusdesign och blivit en arena för en rad olika designevenemang. Det nordiska ljuset genomsyrar hela hotellet: hotellrummen, konferenslokalerna samt restaurangen och baren. Lobbymiljön förändras flera gånger per år med gästinstallationer där allt från etablerade designers till helt nya kreatörer arbetar tillsammans med hotellets eget designteam.