Nordic Light Hotel I Stockholm ansluter sig till Preferred Hotels & Resorts

Hotellet blir därmed den nyaste medlemmen i Lifestyle Collection

STOCKHOLM – January 18:e – Nordic Light Hotel har blivit medlemmar i Preferred Hotels & Resorts -- Preferred Hotels & Resorts är världens största aktör inom segmentet fristående, individuella hotell med unika profiler. De representerar 650 hotell i 85 länder och har kontor i 40 utav dessa länder.

Ett känt samtida hotell, mitt i stadens kreativa hubb och stadskärna. Nordic Light Hotel är en institution bara några steg från Centralstationen och Arlanda Express. Stadens shopping ligger runt hörnet och alla nöjen är inte långt borta heller. Förutom 175 stilrena rum får gästerna ta del av ett fullt utrustat gym, otroliga konferens och evenemangsmöjligheter, gratisWiFi, en ekologisk frukost och restaurangen The Crooked Leg. En Artist in Residence finns oftast på plats vilket gör att lobbyn omvandlas till en kreativ mötesplats.

Nordic Light Hotel är ett av Stockholms mest centrala hotell. Hotellet har en stark internationell profil och en produkt som riktar sig till resenären som uppskattar genuinitet, kombinerat med professionell och personlig service. Ett nordiskt hotell med en stolthet för regionen.

Valet att byta var givet när vi la ut vår nya långsiktiga strategi. Vi behöver en partner med fler internationella kontor och bättre global täckning – säger Marcus Majewski, VD på Nordic Light Hotel.

Gäster på Nordic Light Hotel är nu berättigade till att bli medlemmar i iPrefer som är ett värdebaserat lojalitetsprogram, där gästerna kan belönas med elitstatus samt många andra fördelar på de över 600 hotellen i världen.

Preferred Hotels & Resorts är en strategisk partner för hotellägare, hotelldriftsbolag och diverse andra hotellkonstellationer. Primärt får man stöd med strategier, försäljning, marknadsföring, PR oh distribution. Varje anläggning som tilldelas ett medlemskap måste hålla en hög kvalité och en servicenivå som är förstklassig. Gruppen består av fem globala samlingar hotell – Legend, LVX, Lifestyle, Connect, och Preferred Residences – Preferred Hotels & Resorts är länken mellan den medvetna resenärer och hotellupplevelsen som passar dennes behov bäst för just det tillfället.

För bokningar och mer information, besök gärna www.PreferredHotels.com.

Kontakt på hotellet:

Marcus Majewski

General Manager, Nordic Light Hotel

marcus.majewski@nordiclighthotel.com

Kontakt på Preferred Hotels & Resorts:

Terri McCollin

Director, Public Relations – EMEA

Tel : +44 20 7440 0316

tmccollin@preferredhotels.com

För högupplösta bilder av medlemshotellen besök Preferred Hotels & Resorts Image Library på images.PreferredHotels.com.

• hotell
  • preferredhotels&resorts
  • preferredhotels
  • nordiclighthotel

Nordic Light Hotel. Hotellet präglas av nordisk design, ljuset, konstens och människornas skiftningar och nyanser. Läget är svårslaget invid Stockholms Centralstation, Arlanda Express, shopping, krogar och stadens pulserande hjärta.

Restaurangen The Crooked Leg har ett fokus på musik, mat och drinkar och arrangerar flertalet evenemang.