Sónar landar hos Nordic Light Hotel

Mellan den 14 och 15 februari 2014 landar Sónar för första gången i Stockholm. Sedan tidigare är det klart att Sónar besöker städerna Reykjavik, Tokyo, Mexico DF, Barcelona and Cape Town.

Nordic Light Hotel är Sónars utvalda hotellpartner. Som besökare till festivalen kan man nu boka sitt hotellboende & festivalbiljett till ett förmånligt paketpris. Festivalens hålls på Münchenbryggeriet som ligger på ett skönt promenadavstånd ifrån Nordic Light Hotel. Nordic Light Hotel är det mest centrala hotellet i Stockholm, granne med centralstationen och Arlanda Express.

När Stockholm växer tar vi konstant plats. Att Sónar valt just Stockholm som ett av sex ”stopp” 2014 förvånar inte alls. Nordic Light Hotel står som stolt samarbetspartner. Vi, precis som många andra, anser att musik är världens språk. – säger Marcus Majewski -CEO

Sónars grundvärden har definierat festivalen sedan starten. Kopplingen mellan kreativitet och teknologi, sin övertygelse om att vara ett globalt evenemang och en mötesplats för kreativa människor speglar Nordic Light Hotel väl. Under åren har hotellet i centrala Stockholm utmärkt sig för sin ljusdesign och blivit en arena för en rad olika designevenemang. Det nordiska ljuset genomsyrar hela hotellet.

Vi valde Nordic Light för att vi gillar deras tankar kring service och idéer kring kreativitet. Hotellet passar Sónar på flera sätt, inte bara det perfekta läget utan också interiör och design .-säger Patrik Andersson- Projektledare

För bokning utav festivalpaket, BOKA HÄR

Nordic Light Hotel Veronica Fält

SONAR Patrik Andersson

Kollektivet12:an  Åsa Berggren och Theresé Kjellin

• the crooked leg
  • exteriör/exterior
  • ljusdesign/lighting design
  • lobby & event
  • människor/people
  • nattliv/nightlife
  • festival 2014
  • sónar
  • hotel
  • design
  • musik
  • festival;
  • liveband
  • spelningar stockholm
  • musikartister

• Stockholm

Nordic Light Hotel blev utsett till Sveriges ledande boutiquehotell tredje året i rad av World Travel Awards 2010. Under åren har hotellet i centrala Stockholm utmärkt sig för sin ljusdesign och blivit en arena för en rad olika designevenemang. Det nordiska ljuset genomsyrar hela hotellet: hotellrummen, konferenslokalerna samt restaurangen och baren. Lobbymiljön förändras flera gånger per år med gästinstallationer där allt från etablerade designers till helt nya kreatörer arbetar tillsammans med hotellets eget designteam.