INDEX ESTATE SÄLJER 30 000 KVM BYGGRÄTTER I NORRTÄLJE

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2010 20:47 CEST

Nordier Property Advisors har varit rådgivare i försäljningen av fastigheten Norrtälje, Tälje 3:81, även kallad Solbacka Strand. Solbacka Strand är beläget norr om Norrtäljeviken, ett par kilometer öster om Norrtälje centrum. På fastigheten planeras för ca 60 småhustomter, ca 150 lägenheter i punkthus, ca 50 lägenheter i äldreboende samt för en butiksanläggning alternativt en skola. Totalt omfattar projektet 30 000 m² nya byggnader.

Nordier Property Advisors har varit säljarens rådgivare.

Säljare: Index International AB (genom Index Projekt AB)

Köpare: Credentia AB och Tagehus AB

För mer information vänligen kontakta:

Andreas Öberg Eneskjöld, Nordier Property Advisors AB

+46707401424

Rickard Haraldsson, Index International AB

+46705334841

Per Nordin, Credentia AB

+46702905622

Nordier Property Group erbjuder kvalificerade rådgivningstjänster till fastighetsägare och investerare med fokus på Norden framförallt inom fastighetstransaktioner, uthyrning och fastighetsvärdering. Vår kunskap och närvaro på fastighetsmarknaden kombinerat med erfarenhet från de finansiella marknaderna ger oss möjlighet att erbjuda helhetslösningar för våra kunder. Nordiers delägare och projektledare har en unik affärskänsla och flerårig erfarenhet av fastighetsrådgivning.

Kommentarer (0)