Sveafastigheter blir huvudägare till 50 fastigheter om totalt 20.000 kvm

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2012 09:31 CEST

Sveafastigheter och Residenset inleder ett samarbete inom omsorgsfastigheter (LSS och SoL) med målsättningen att bli en ledande rikstäckande hyresvärd inom området. Sveafastigheter Fund III AB går in som huvudägare (75 procent) med Residenset AB som partner i Högkullen-Gruppen.   Det handlar om 50 fastigheter i 26 kommuner i Götaland och cirka 90 procent av fastigheternas hyresflöde kommer från offentliga hyresgäster. Större ”kluster” av fastigheter finns i bland annat Skaraborg, Värmland, Stockholmsområdet och Kalmar/Öland. fastigheterna har normalt fyra till åtta lägenheter vardera.

Nordier Property Advisors har varit rådgivare i affären

För ytterligare information, vänligen kontakta: Andreas Eneskjöld, Nordier Property Advisors AB, tel 070-7401424

Nordier Property Group erbjuder kvalificerade rådgivningstjänster till fastighetsägare och investerare med fokus på Norden framförallt inom fastighetstransaktioner, uthyrning och fastighetsvärdering. Vår kunskap och närvaro på fastighetsmarknaden kombinerat med erfarenhet från de finansiella marknaderna ger oss möjlighet att erbjuda helhetslösningar för våra kunder. Nordiers delägare och projektledare har en unik affärskänsla och flerårig erfarenhet av fastighetsrådgivning.

Kommentarer (0)

Kommentera