Uttran Invest AB avyttrar unikt objekt i Botkyrka kommun

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2012 09:00 CET

Uttran Invest AB har avyttrat dotterbolaget Uttrans Förvaltnings AB innehållandes fastigheten Botkyrka Lindhov 15:25. Fastigheten är belägen i området Uttran invid Kvarnsjön i Botkyrka kommun.

Nordier Property Advisors har agerat rådgivare åt säljaren Uttran Invest i samband med försäljningen.

Fastigheten har en uthyrbar area om cirka 10 000 m² och kommer under år 2013 enligt pågående detaljplanering tillföras byggrätter om cirka 8 500 BTA. De största hyresgästerna är Attendo Care AB och Botkyrka kommun.  Huvudbyggnationen på fastigheten uppfördes ursprungligen år 1923 och brukades då i sin helhet av Stockholms Läns Tuberkulossjukhus.

Köpare är Liljestrand Fastigheter AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Andreas Eneskjöld
Nordier Property Advisors AB, tel 0707-40 14 24

Stefan Liljestrand

Liljestrand Fastigheter AB, tel 0707-73 45 89

Nordier Property Group erbjuder kvalificerade rådgivningstjänster till fastighetsägare och investerare med fokus på Norden framförallt inom fastighetstransaktioner, uthyrning och fastighetsvärdering. Vår kunskap och närvaro på fastighetsmarknaden kombinerat med erfarenhet från de finansiella marknaderna ger oss möjlighet att erbjuda helhetslösningar för våra kunder. Nordiers delägare och projektledare har en unik affärskänsla och flerårig erfarenhet av fastighetsrådgivning.

Kommentarer (0)

Kommentera