AB Nordiska Kompaniet inleder samarbete med Swedish Taste

AB Nordiska Kompaniet har inlett ett samarbete med Swedish Taste som öppnar sitt nya matkoncept under slutet av hösten på NK i Göteborg. Konceptet öppnar i de återfunna valven från 1700-talet på NK:s nedre plan. Under två år har NK arbetat med att gräva fram och återställa valven för att göra plats för Göteborgs senaste gastronomiska tillgång. De kulturmärkta valven får nu åter se dagsljus och öppnar upp i ny regi.

Mer information kommer inom kort.

För intervjuförfrågningar samt löpande information, vänligen kontakta:

Hanna Blom, presskontakt Nordiska Kompaniet – press@nk.se, tel. 070-182 90 99

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2017 uppgick till totalt 3 miljarder kronor, varuhusen har en genomströmning av cirka 11 miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1200 personer. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se.