Idag lanserar Sony Ericsson Xperia Pureness på Nordiska Kompaniet i Stockholm.

Idag lanserar Sony Ericsson Xperia Pureness på Nordiska Kompaniet i Stockholm.

Idag lanserar Sony Ericsson sin nya mobiltelefon Xperia Purenesse. I Sverige kommer Pureness att säljas exklusivt på Nordiska Kompaniet i Stockholm. Sony Ericsson öppnar en tillfällig concept store på plan 1 under perioden 4/12 2009 – 31/1 2010. Förutom NK är Colette i Paris, TSUM i Moskva och la Rinascente i Milano några av de utvalda försäljningsställena i världen.

- Vi är mycket glada över att Sony Ericsson väljer att lansera sin nya modell på NK, säger Magnus Smedmark, varuhuschef NK Stockholm. Den här samarbetsformen med tillfälliga gästspel av starka varumärken och unika produktlanseringar tror vi kommer att locka många besökare.

Xperia™ Pureness står för en enklare inställning till den moderna världen och ny teknik genom att lyfta fram mobiltelefonens mest väsentliga funktioner – Talk. Text. Time. Xperia™ Pureness erbjuder enkelhet i den komplexa och digitala tidsåldern. Läs mer på www.sonyericsson.com/pureness/talktexttime

För mer information vänligen kontakta:
Gustaf Brusewitz, PR-ansvarig Sony Ericsson Norden och Baltikum, telefon: 073-431 15 50, gustaf.brusewitz@sonyericsson.com

Louise Kihlberg, PR-ansvarig NK, telefon 08-762 90 86, louise.kihlberg@nk.se