NK Inredning lanserar mattor i samarbete med Therese Sennerholt.

Pressmeddelande  •  2011-10-24 13:00 CEST

Nu lanseras Therese Sennerholts mattkollektion i samarbete med NK Inredning. Mattorna har tagits fram exklusivt för NK och består av ett antal utvalda budskap från de populära citattavlorna, tillverkade som ullmattor. Mattorna tillverkas av finaste ull och kommer i fyra olika utföranden, alla i färgerna svart och vitt.

– Det är dags att låta mattan ta för sig mer hemma. Därför fick vi idén om att använda Thereses tavlor med budskap man blir glad av, och låta dem få ta lite större plats. En matta med attityd behöver inte bara ligga på golvet, den kan lika väl sitta på väggen som tavla och ljuddämpare, säger Kadi Harjak, VD NK Inredning.

– Jag har aldrig gjort mattor tidigare och det är inspirerande att jobba i nya material och med nya uttryckssätt. Att göra just mattor kändes som en perfekt förlängning av den kollektion med tavlor och kort som jag jobbat länge med, säger Therese Sennerholt, grundare av Therese Sennerholt Design.

Mattorna är handtuftade av finaste ull och tillverkas av A-Carpet i fyra designs och tre standardmått. Mattorna kommer i färgerna svart botten med vit text och vit botten med svart text. Mattorna är tuftade och klippta med olika höjd på text och botten för en tredimensionell känsla. Pris 7 950:-/kvm. Beställning på förfrågan.

NK Inredning finns på Plan 3 i Stockholm.

Pressbilder finns att ladda ner på

www.mynewsdesk.com/se/pressroom/nordiska_kompaniet

För mer information vänligen kontakta:

Erica Wigge, PR-ansvarig, Nordiska Kompaniet, 08 -762 90 74, erica.wigge@nk.se

Kadi Harjak, VD NK Inredning, 08-23 88 22, kadi@nkinredning.com

Nordiska Kompaniet grundades 1902 och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2010 uppgick till totalt 2,8 MSEK och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka nio miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är tre miljoner.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom