NK lanserar hemleverans

Nordiska Kompaniet lanserar NK Hemleverans

Den 20 mars lanserar Nordiska Kompaniet (NK) en ny tillfällig servicetjänst med leverans till kunder i hela Sverige. Tjänsten syftar till att underlätta för kunder som i dagsläget inte har möjlighet eller önskar komma till varuhuset fysiskt för att uträtta sina ärenden.

-Vi försöker vara kreativa för att både hjälpa våra kunder uträtta sina ärenden hos oss samt att stötta våra avdelningar under rådande situation. Den nya servicetjänsten med hemleverans är en av flera åtgärder som vi just nu jobbar med för att stötta varuhusen och vi hoppas att den mottages väl av våra kunder, säger Karin Wickberg, Marknadschef Nordiska Kompaniet.

Corona-utbrottet har medfört att många tillfälligt begränsas i att besöka varuhus och butiker, samtidigt som köpbehoven kan finnas kvar. Ansiktskrämen kanske är slut, doftljusen har en strykande åtgång, strumpförrådet behöver fyllas på eller så behöver man en ny skrivbordslampa för att underlätta distansarbetet.

Vet man som kund vad man vill ha finns ett särskilt nummer och mailadress till NK där kunden får hjälp att handla och få varan hemskickad. Den nya tjänsten gäller tills vidare. Leveransen sker med bud till kundens hemadress i Storstockholm och via Postnord till postombud i övriga landet.

Läs mer om NK:s nya hemleveranstjänst på NK.se: https://www.nk.se/stockholm/service-och-tjanster/nk-hemleverans/

För mer information vänligen kontakta:

Kristina Westerlind, Presskontakt Nordiska Kompaniet
kristina.westerlind@nk.se / 070-182 90 99

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2018 uppgick till totalt 3 miljarder kronor, varuhusen har en genomströmning av cirka 9 miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1200 personer. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se.