Nyrekryteringar till NK:s varuhusledning

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2015 10:56 CEST

NK rekryterar två personer till varuhusledningen. En ny varuhuschef till Stockholm och en biträdande varuhuschef till Göteborg.

Andreas Edström har tillträtt tjänsten som varuhuschef för Nordiska Kompaniet Stockholm.

- NK är ett fantastiskt varumärke som jag ser fram emot att få vara med och utveckla. Många nya varumärken, svenska och internationella, vill etablera sig i varuhuset. Omsättningen är stark, varuhuset har många besökare och vi har ett starkt lojalitetsprogram. Utmaningen blir att värna om varumärket i kombination med ständig utveckling.

Edström tror på en fortsatt positiv utveckling av NK, men för det ställs ännu högre krav på upplevelse och service. För att fler ska ta sig tid att komma till NK tror Edström på ett mer välkomnande varuhus med ett utbud i världsklass. Edström kommer senast från Åhléns och rollen som etableringschef.

Karoline Sönnergren är ny biträdande varuhuschef på Nordiska Kompaniet Göteborg.

- Jag är mycket glad över att få vara med och utveckla NK vidare. Mitt fokus nu i början kommer att vara på försäljningen och varuhusdriften, säger Karoline Sönnergren.

Sönnergren kommer i sin nytillträdda roll som biträdande varuhuschef att arbeta med utvecklingen av varuhuset tillsammans med varuhuschefen. Sönnergren kommer senast från Ralph Lauren. Hon började på NK den 3 augusti 2015.

- Vi är glada att Andreas och Karoline antagit utmaningen. De kommer in i en händelserik tid av utmaningar, utveckling och nya möjligheter. Vi hoppas att de ska trivas på NK, säger Mattias Nygårds, VD för AB Nordiska Kompaniet.

För mer information: Karolina Solberg, presskontakt NK, karolina.solberg@nk.se, 08 - 762 90 87

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2013 uppgick till totalt 2,9 mdrsek och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka 8,7 miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är 2,4 miljoner.

Kommentarer (0)