Ralph Lauren Home exklusivt hos Newport på Nordiska Kompaniet.

Ralph Lauren Home exklusivt hos Newport på Nordiska Kompaniet.

Ralph Lauren har gjort sig känd för sin tidlösa design och exklusiva materialval. Ralph Laurens möbler återspeglar en raffinerad känsla av lyx och karaktär som bara blir bättre med tiden. Nu finns Ralph Lauren Home Collection som en del av Newports sortiment på Nordiska Kompaniet i Stockholm. På Newports avdelning på NK har man byggt upp en fantastisk miljö med makalöst vackra möbler i tilltalande färgskalor och materialval av högsta kvalitet.

- Det känns väldigt roligt att kunna erbjuda inredning och design i världsklass. Ralph Lauren Home Collection har en tidlös stil som passar perfekt in på Newport och NK, säger Bo-Wilhelm Horndahl, ägare av Newport på NK.

Utöver möbler är Newport på NK även stolt återförsäljare av Ralph Laurens belysning, tapeter och textilier. Ralph Laurens kollektion av tapeter är rika på detaljer och i högsta kvalitet. Moderna mönster kombineras med traditionella, allt från djärva ränder, vintage toiletryck och damastmönster i en mängd olika nyanser. Textilierna finns i en rad mönster och kvaliteter. Alla textilier är vävda av skickliga hantverkare runt om i världen, och kollektionen utgör allt från italiensk jacquard till skotsk ulltartan och belgisk linne.Newport är även den första och enda avdelningen för Ralph Laurens belysning i Sverige, och kollektionen erbjuder ett brett sortiment av stilfulla lampor. Exklusiva doftljus och doftpinnar utgör även en del av sortimentet som finns att hitta på Newport på NK.

För mer information vänligen kontakta:

Karolina Solberg, PR-ansvarig Nordiska Kompaniet, 08-762 90 87, karolina.solberg@nk.se

Kristin Eberson, IBEYOSTUDIO, 08-32 88 01, kristin@ibeyostudio.se

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2013 uppgick till totalt 2,9 miljarder kronor och de båda varuhusen sysselsätter cirka 1200 personer. Varuhuset i Stockholm har en genomströmning av cirka 8,7 miljoner besökare årligen. Motsvarande siffra för Göteborg är 2,4 miljoner.