Valentino öppnar sin första butik i Sverige på Nordiska Kompaniet

Valentino öppnar sin första butik i Sverige på Nordiska Kompaniet

Den 16 maj slår Valentino upp dörrarna på Nordiska Kompaniet i Stockholm. Det blir deras första butik i Sverige. Den 112 kvadratmeter stora avdelningen kommer ligga bredvid nyöppnade Balenciaga och erbjuda ett sortiment av accessoarer, kläder och skor.

NK kommer under året stärkas med flera internationella varumärken, näst på tur att öppna är italienska Valentino. Här kommer kunden finna Garavani-kollektionen som bland annat innehåller den nya väskmodellen Valentino Garavani VRING som lanserades under Women's SS19 modevisning. Avdelningen är utvecklad efter Valentinos senaste butikskoncept.

- Det är med stolthet som vi välkomnar Valentino till Nordiska Kompaniet. Valentino personifierar italiensk lyx och att de väljer att etablera sin första butik på NK är ett fantastiskt betyg. Etableringen ligger helt i linje med vår vision att vara ett varuhus i världsklass, säger Andreas Edström, varuhuschef Nordiska Kompaniet, Stockholm.

Valentino öppnar den 16 maj på Nordiska Kompaniet i Stockholm.

För mer information och bilder vänligen kontakta:

Kristina Westerlind, Presskontakt NK, Nordiska Kompaniet kristina.westerlind@nk.se

Om nya NK.

Nordiska Kompaniet i Stockholm har inlett ett omfattande förnyelsearbete med syftet att stärka positionen som ett varuhus i världsklass. Varuhuset kommer att bli lyxigare, större och mer personligt. Arbetet med att ta NK Stockholm in i en ny epok beräknas ta tre år och omfattar 50 procent av den befintliga varuhusytan. Samtidigt har varuhuset vuxit med 20 procent, då delar av Parkaden på̊ andra sidan Regeringsgatan blivit en del av NK

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2018 uppgick till totalt 3 miljarder kronor, varuhusen har en genomströmning av cirka 9 miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1200 personer. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se.