Inspirationsdagen 100% Verkstad återvänder till Malmö den 17 maj

Inspirationsdagen 100% Verkstad återvänder till Malmö den 17 maj

Den 17 maj är det dags igen för Inspirationsdagen 100% Verkstad på Luftkastellet i Malmö. Förra årets Inspirationsdag i Malmö blev mycket uppskattad och nu är den tillbaka med ett ännu bättre program.

Fordonsverkstäder är i fokus på både gott och ont. Men den svenska fordonsbranschen arbetar mycket aktivt för att förbättra kvalitet och öka kundnöjdheten. För det krävs utbildning och information.

Inspirationsdagen 100% Verkstad i Malmö bjuder på ett rykande aktuellt program. Besökarna kommer att få information om det absolut senaste för verkstäder, dels genom intressanta talare och dels genom nyheter från branschens leverantörer som finns på plats.

Bland de ämnen som kommer att tas upp finns allt från hur man satsar på miljö i verkstaden till hur man ska ta hand om sina kunder, framtiden för fordonsverkstäderna, Godkänd Bilverkstad, vad som gäller för den som vill jobba med A/C och hur man få tag i personal.

Säkerhet vid hantering av gas- och elbilar är i högsta grad aktuellt, inte minst för verkstäderna som får in dessa fordon för service och reparationer. Utan rätt kunskap om dessa fordon kan allvarliga incidenter eller olyckor uppstå. På Inspirationsdagen 100% Verkstad i Malmö kommer besökarna att få mer information om vad som gäller.

Datum: 17 maj

Plats: Luftkastellet, Utsiktsvägen 210 Limhamn