​Nya tillskott i styrelsen för Nordskiffer AB

Nordskiffer AB, som sedan 2017 ingår i S:t Eriks-koncernen, har en ny styrelsesammansättning som en effekt av Volati ABs förvärv av S:t Eriks AB.

Björn och Tulsa Jansson som grundade Nordskiffer sitter kvar på samma poster i styrelsen och de nya som kliver in är Tomaz Lewander, VD S:t Eriks, Henrik Larm, ekonomichef S:t Eriks, samt Patrik Olsson, försäljningschef S:t Eriks.

- Vi har mycket högt förtroende för Tomaz, Henrik och Patrik och det känns kul att få fortsätta vårt arbete tillsammans med dem, säger Björn Jansson, VD på Nordskiffer.

- Nordskiffer är ett företag med tydlig identitet och extrem entreprenörsanda vilket är två av de kärnvärden vi eftersöker vid förvärv, säger Tomaz Lewander, VD på S:t Eriks och Nordskiffers nya styrelseordförande.

Nya styrelsen tillträdde 28 november 2018.

S:t Eriks AB: Sveriges ledande leverantör av plattor, marksten, murar, block och VA-system tillverkade i betong eller natursten.

Nordskiffer AB: Nordskiffer är skifferexperter och leverantörer av främst takskiffer på fasad. Ledande i Sverige på stenfasader. Aktuella projekt är ex Tegnérs Torn i Stockholm, Uggleberget i Hovås och Fyrtornet på Lidingö. Nordskiffer är baserat i Höganäs men öppnar showroom i Stockholm 2019.