Boule Grand Prix i Nordstan 17-23 mars

Boule Grand Prix i Nordstan 17-23 mars

Boulesporten intar Nordstan med två Grand Prix-tävlingar med såväl utländska topplag som svensk elit. Under hela veckan fram till helgens stora final pågår en rad aktiviteter för allmänhet och för redan inbitna "boulare". Det blir prova-på-boule alla dagar. På onsdagen blir det kändisboule med bland andra Morgan och Christer från P3 och SVT men redan på måndagen gör göteborgskrogar upp om att bli bästa restaurang i stan på boule.

Boulen bortom de vanliga grusplanerna

– Vi vill nå nybörjare, genom prova-på-boule och event för företag, samtidigt vill vi visa upp riktigt bra och fängslande spel från svensk och internationell elit. Så mycket av boulepaletten som möjligt, säger IFK Goteboules ordförande Tove Orrbeck.

Varje kväll kommer det spelas flaskspel för alla som vill spela och få känna hur det är att kasta klot inne i Nordstan där det dagligen passerar omkring 80 000 besökare.

20-faldiga världsmästare på plats

En världsnyhet är att det franska laget bestående av några av boulens riktiga fixstjärnor med Emmanuel Lucien, Philippe Quantais, Philippe Suchaud deltar. Suchaud är såväl regerande
som tidernas meste världsmästare i Boule Petanque. I det svenska landslaget, som ska utmana fransmännen och andra, ingår göteborgaren Rickard Nilsson som i januari i år tog silvermedalj i VM i singelklassen.

För mer information kontakta: Pablo Patron, festivalsamordnare Tel: 070-0912914

Mail: info@goteboule.se

Detaljerat program: http://www5.idrottonline.se/IFKGoteboule-Boule/Foreningen/Arbetsrum/NordstanBouledagar2014/PROGRAM/

Nordstan är Sveriges ledande affärscentrum med 37 miljoner besökare och en omsättning på 4 miljarder kronor inklusive moms per år.